معرفی محصولات مراقبت از چرم

چرم یک ماده طبیعی است که به کیفیت بالا شناخته می‌شود. چرم به دلیل زیبایی، دوام و انعطاف‌پذیری، انتخابی محبوب برای بسیاری از افراد است. برای افزایش طول عمر چرم، محصولات مراقبت از چرم مناسب می‌توانند کمک کننده باشند. تولیدات چرم آرتان از چرم %100 طبیعی تهیه و تولید می‌شوند. پس به اندکی توجه و مراقبت نیاز دارند. بنابراین اگر شما هم طرفدار محصولات چرم هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

انواع محصولات مراقبت چرم

محصولات مراقبت از چرم در انواع مختلفی عرضه می‌شوند که هر کدام کاربرد خاصی دارند. از جمله این محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاک کننده
  • نرم کننده
  • روغن چرم
  • واکس چرم
  • ضد آب کننده

در ادامه به معرفی انواع محصولات مراقبت از چرم و نحوه استفاده از آن‌ها می‌پردازیم.

1) پاک کننده چرم

سطح چرم طبیعی را نمی‌توان با هر ماده ای تمیز کرد. بنابراین برای پاک کردن سطح چرم باید از از پاک کننده مخصوص چرم استفاده کرد. پاک کننده‌ها برای تمیز کردن چرم از گرد و غبار، کثیفی و لکه‌ها استفاده می‌شوند. آن‌ها در انواع مختلف مایع، کرم و اسپری موجود هستند. لازم است بدانید که برخی از پاک کننده‌ها می‌توانند رنگ چرم را تغییر دهند. به همین دلیل قبل از استفاده، آن‌ها را در قسمتی از چرم که در معرض دید نیست، تست نمایید.

2) نرم کننده چرم

نرم کننده‌های چرم برای آب رسانی و مرطوب کردن چرم طبیعی به کار می‌روند. آن‌ها از ترک خوردن و پوسته پوسته شدن چرم جلوگیری می‌کنند. نرم کننده چرم را فقط باید به طور دوره ای استفاده کنید. استفاده از آن‌ها به طور منظم از خشک و شکننده شدن چرم جلوگیری می‌کند. همچنین باعث افزایش مقاومت چرم در برابر ساییدگی روزانه بدون تغییر حالت چرم می‌شود. این محصولات در انواع زیر در بازار موجود هستند.

  • ژل
  • روغن
  • اسپری

برای استفاده از نرم کننده، ابتدا سطح چرم باید کاملا تمیز شود. سپس نرم کننده به صورت یکنواخت روی سطح چرم اسپری یا مالیده شود. بهتر است این کار را به صورت دوره ای و با توجه به دستورالعمل محصول انجام دهید.

3) روغن چرم

این محصولات برای حفظ نرمی، انعطاف‌پذیری و طول عمر چرم استفاده می‌شوند. این روغن ها معمولا شامل روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، نارگیل و بادام هستند. این مواد با نفوذ عمیق در بافت چرم، رطوبت و مواد مغذی ضروری آن را تأمین می‌نمایند. به علاوه روغن چرم به بازگرداندن رنگ اصلی و درخشندگی چرم کدر و بی رنگ کمک می‌کند. برای استفاده کافیست مقدار کمی از روغن را روی یک پارچه نرم و بدون پرز بریزید. سپس روغن را به آرامی روی تمام سطح چرم بمالید. شما می‌توانید این فرایند را ماهی یک بار تکرار کنید تا چرم شما همیشه در حالت مناسبی باقی بماند.

4) واکس چرم

واکس‌ها یکی از پرکاربردترین محصولات مراقبت از چرم هستند. واکس چرم برای براق کردن و محافظت از چرم استفاده می‌شود. این ماده به ایجاد لایه محافظتی در برابر آب یا خراشیدگی کمک می‌کند. واکس‌ها به صورت مایع، اسپری و کرم عرضه می‌شوند. جهت استفاده بهتر است واکس را به صورت رفت و برگشتی روی چرم پخش نمایید. این کار را تا جذب کامل واکس در سطح چرم ادامه دهید. سپس اجازه دهید تا واکس کاملا خشک شود.

5) ضد آب کننده

برای محافظت از چرم در برابر آب و رطوبت از ضد آب کننده چرم استفاده می‌شود. ضدآب کننده‌ها غالبا به صورت اسپری عرضه می‌شوند. اسپری ضد آب به جلوگیری از نفوذ آب به داخل چرم و ایجاد لکه کمک می‌کند. برای استفاده از ضد آب کننده، آن را از فاصله مناسب به صورت یکنواخت روی سطح چرم تمیز اسپری کنید.

کدام محصول مراقبتی برای چرم شما مناسب است؟

انتخاب محصول مراقبت از چرم مناسب بستگی به موارد زیر دارد.

  • نوع چرم

محصولات چرم آرتان از چرم طبیعی و تمام دانه گاوی تهیه و تولید می‌شوند. چرم تمام دانه از مرغوب ترین و باکیفیت ترین انواع چرم محسوب می‌شود. شما می‌توانید با رعایت نکات ساده به حفظ دوام و زیبایی این نوع چرم کمک کنید.

  • وضعیت چرم

محصولات مورد استفاده برای محصولات چرمی نو، باید رطوبت و انعطاف پذیری آن را حفظ کنند. بنابراین نرم کننده چرم برای آن‌ها مناسب است. درمقابل برای محصولات چرمی قدیمی تر از ترمیم کننده‌های چرم استفاده نمایید. پاک کننده‌ها و واکس چرم در این موارد کاربرد فراوانی دارند.

  • نوع محصول

چرم آرتان دارای انواع کیف، کمربند، کوله پشتی، صندل، کفش و اکسسوری چرم است. هر یک از تولیدات چرم آرتان به محصولات مراقبتی متفاوتی نیازمند است. برای مثال می‌توانید از ضد آب کننده روی کفش چرم استفاده نمایید. کوهنوردان، ورزشکاران و افراد اهل سفر ضدآب کننده را در فصول بارانی و برفی به کار می‌برند. درنتیجه فضای داخل کفش و پاها در معرض رطوبت قرار نخواهد گرفت.

  • میزان استفاده از آن

محصولات چرمی که به طور مرتب استفاده می‌شوند، به استفاده منظم از محصولات مراقبت چرم نیاز دارند. برای مثال کیف دوشی یا کیف پول، به دلیل استفاده روزانه در معرض گرد و غبار، رطوبت و سایر آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. بنابراین پاک کننده، نرم کننده و واکس چرم می‌توانند محصولات مناسبی برای مراقبت ویژه از آن‌ها باشند.

نکات مهم نگهداری محصولات چرم

شما می‌توانید با رعایت نکاتی ساده دوام لوازم چرمی خود را بیشتر کنید. برای مثال آن‌ها را در برابر نور مستقیم خورشید، گرما و رطوبت زیاد قرار ندهید. همچنین به طور مرتب محصولات چرمی را با پارچه نرم و نیمه مرطوب تمیز کنید. در ادامه حتما به اتیکت راهنمای نگهداری که چرم آرتان به همراه محصول برای شما ارسال می‌کند، توجه نمایید.

اتیکت راهنمای نگهداری محصول

جمع بندی

چرم طبیعی منعطف، نرم و بادوام است. اما در صورت عدم مراقبت صحیح به مرور زمان آسیب می‌بیند. با مراقبت اصولی از تولیدات چرمی می‌توان عمر و زیبایی آن‌ها را افزایش داد. در این مقاله به بررسی محصولات مراقبت از چرم پرداختیم. همچنین کاربرد هر محصول مراقبتی را براساس موارد مختلف بررسی کردیم. در ادامه نکات ساده اما مهم در نگهداری چرم را عنوان کردیم. همچنین شما می‌توانید برای خرید محصولات چرم باکیفیت به وب سایت چرم آرتان مراجعه نمایید. تمامی محصولات چرم آرتان دارای گارانتی یک ساله هستند. پس با خیال راحت ثبت سفارش نمایید.

2 نظر در “محصولات مراقبت از چرم

  1. 09378508952 گفت:

    سلام وقت بخیر
    محصولات مراقبت از چرم برای خرید دارین؟

    1. چرم آرتان گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال بررسی بهترین محصولات مراقبت از چرم هستیم و به زودی این محصولات در فروشگاه چرم آرتان برای خرید موجود خواهند شد.
      با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *