نگهداری از محصولات چرم برای افرادی که به وفور از این وسایل استفاده می کنند همواره در اولویت قرار دارد. با توجه به آن که شما هزینه‌های به نسبت بالایی برای خرید این محصولات صرف می کنید انتظار دارید که طول عمر و ماندگاری آنها بالا باشد. جنس و متریال مرغوب آن ها غالباً خاصیت ماندگاری خوبی دارد. اما این بدان معنا نیست که شما آنها را در پرتنش ترین محیط ها قرار دهید و به نوعی نگهداری نامناسبی از آنها داشته باشید.

شدت مقاومت آن ها یک محدوده خاصی دارد لذا شما باید یکسری اقدامات مهم انجام دهید تا این محصولات با ارزش همچنان کیفیت و دوام خود را حفظ کنند. در این مقاله ۷ اقدام مهم و اساسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم تا از این طریق بتوانید یک مراقبت اصولی از محصولات چرم طبیعی داشته باشید.

نگهداری از محصولات چرم به دور از تابش مستمر خورشید

به طور کلی اشعه خورشید دارای یک خاصیت تخریب کننده است. بدین معنا که اگر هر نوع وسیله ای در مقابل اشعه خورشید به صورت طولانی مدت قرار بگیرد نه تنها برای آن مفید نیست بلکه می تواند موجب آسیب به بدنه و ساختار آن شود. البته دقت داشته باشید که محصولات چرمی که از چرم های طبیعی درجه یک ساخته شده اند می توانند در مقابل نور خورشید مقاوم باشند.

اما منظور ما قرار گرفتن مستمر و طولانی مدت در زیر نور خورشید می باشد. زیرا ممکن است شما از یک کیف دوشی چرم مردانه استفاده کنید و با آن بخواهید چند دقیقه محدود در یک محیط باز و آفتابی قدم بزنید. در چنین شرایطی هیچ گونه آسیبی به کیف چرمی وارد نمیشود. اما به طور کلی سعی کنید حدالمقدور اگر قصد ماندن در یک محیط باز را دارید حتماً این محصولات چرمی را از زیر آفتاب دور نگه دارید.

نگهداری از محصولات چرم به دور از تابش مستمر خورشید

نگهداری از محصولات چرم به دور از وسایل تیز و فلزی

همان طور که می دانید چرم طبیعی دارای یک ساختار لطیف و بسیار نرم می باشد. اگرچه مقاومت بسیار بالایی دارند اما نباید آنها را در مجاورت اجسام و وسایل تیز و برنده قرار دهیم. زیرا با اولین تماس نه تنها سطح چرم بریده می شود بلکه درجه آسیب دیدگی می تواند به حدی باشد که دیگر قابلیت ترمیم و اصلاح نداشته باشد.

از طرفی وسایل تیز فلزی را درون محصولات چرمی از جمله کیف اداری چرم نگهداری نکنید. چرا که ممکن است این وسایل در مواردی تحت فشار و نیرو قرار بگیرند و از این طریق به بدنه کیف آسیب وارد کنند.

عدم اعمال نیروهای کششی بر محصولات چرمی

نگهداری از محصولات چرم نباید به گونه‌ای باشد که آنها دچار کشش بیش از حد شوند. شما نمی توانید چرم طبیعی را تحت تنش های کششی آسیب زننده قرار دهید. زیرا کشش بیش از حد باعث از هم گسیختگی دوخت چرم و خارج شدن از فرم طبیعی خود می شود.

معمولاً دوختی که در اجزای مختلف چرم اجرا می شود از مقاومت و کیفیت بالایی برخوردار می باشد اما در زمان استفاده از محصولات چرمی بهتر است اصول حمل و جابجایی آنها را نیز رعایت کنیم. اعمال نیروهای کششی ممکن است باعث ایجاد ترک در سطح چرم شود که این عامل قطعاً بر روی ظاهر زیبای محصولات چرمی تاثیر منفی می‌گذارد.

نگهداری از محصولات چرم به دور از تابش مستمر خورشید

نظافت مداوم سطح چرم

هرگونه ماده چسبنده و آلوده که در سطح محصول چرم قرار می‌گیرد باید به سرعت پاک شود. اصولا ترکیبات چسبنده هم ظاهر چرم را از بین می‌برند و هم می تواند ساختار آن را تضعیف کند. اگر در محیط بیرون به صورت طولانی از محصولات چرمی استفاده می‌کنید حتماً پس از بازگشت به خانه یک پاکسازی سطحی را بر روی چرم انجام دهید تا غبارات موجود بر روی چرم کاملا پاک شود. نگهداری از محصولات چرم با این روش به نسبت ساده باعث می‌شود محصول چرمی شما زیبایی و ماندگاری بالایی داشته باشد.

نگهداری از محصولات چرم با استفاده از واکس های مخصوص

اصولاً تولیدکنندگان محصولات چرمی یکسری واکس های مخصوص چرم را معرفی می‌کنند که این واکس ها لازم است در دوره های منظم بر روی چرم اعمال شوند. خاصیتی که این ترکیبات و مواد محافظت کننده دارد این است که سطح چرم را براق و جلا می دهد و همچنین از خشک شدن آن جلوگیری می کند. زیرا همانطور که می دانید اولین مشخصه چرم های طبیعی لطافت و نرمی آن میباشد. شما با استفاده از این واکس می‌توانید چرم را همواره لطیف و انعطاف پذیر نگه دارید.

عدم شستشوی محصولات چرمی

به طور کلی شما نمی توانید محصولات چرمی را داخل ماشین لباسشویی و یا به صورت دستی با استفاده از شوینده های پودری یا مایع های شیمیایی شستشو دهید. زیرا اگر این کار را انجام دهید نه تنها طرح و رنگ چرم از بین می رود بلکه ممکن است دیگر قابلیت استفاده نیز نداشته باشد.

اصولاً مواد شوینده برای البسه های پارچه‌ای و با الیاف نخی یا پلیمری ساخته شده اند. در نتیجه استفاده از این محصولات شیمیایی شوینده برای پاکسازی چرم به هیچ عنوان توصیه نمی شود. این مواد در صورت تماس با چرم طبیعی باعث خشکی ساختار آن میشوند.

نگهداری از محصولات چرم با استفاده از واکس های مخصوص

نگهداری از محصولات چرم در یک کمد امن و بدون رطوبت

همیشه برای نگهداری از محصولات چرم، محفظه ای مناسب را در منزل خود در نظر بگیرید تا بتوانید پس از پایان روز آنها را در یک محیط امنی نگهداری کنید. محیط مورد نظر نباید مرطوب باشد. حدالامکان محصولات چرمی را به صورت آویزان شده نگهداری کنید. در واقع نباید آنها را اصطلاحاً به شکل چماله شده درآورید زیرا باعث چروک شدن سطح چرم می شوید. فضای مورد نظر نباید بیش از حد گرم یا در مجاورت حرارت باشد. لذا سعی کنید دمای محیط را همواره متعادل و کاملاً خشک نگه دارید تا آنها را برای استفاده در روز بعد آماده کنید.

قیمت و مشاوره خرید انواع محصولات چرمی از فروشگاه چرم آرتان

مشتریان گرامی می توانند قیمت محصولات را در بخش فروشگاه این سایت مشاهده کنند. همچنین اگر در مورد جزئیات بیشتر هرکدام از محصولات چرمی سوالی دارید می توانید با فروشگاه چرم آرتان تماس حاصل فرمایید. کارشناسان ما همواره سعی می‌کنند مشاوره دقیق و اصولی در مورد هر یک از اقلام موجود در سایت به شما ارائه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *