چرخ خیاطی چرم دوزی یک وسیله مکانیکی ارزشمند برای دوخت و دوز انواع چرم طبیعی می باشد. این وسایل به جهت دقت بالایی که در فرایند دوخت دارند می توانند با ظرافت بالا صفحات چرمی را به یکدیگر پیوند دهند تا از این طریق بتوانند یک محصول چرمی فوق العاده زیبا و مشتری پسند را روانه بازار کنند. این چرخ ها دارای ویژگی های خاص هستند که باعث می شود از دیگر چرخ های مورد استفاده در صنعت پوشاک متمایز شوند.

همانطور که می دانید پارچه های نخی معمولاً ضخامت کمتری نسبت به چرم ها دارند در نتیجه نمی توان از یک نوع چرخ برای دوخت این دو نوع محصول استفاده کرد. به همین دلیل لازم است یکسری چرخ های مخصوص را جهت دوخت چرم خریداری کنیم تا بتوانیم به راحتی عملیات دوخت را بر روی چرم های ضخیم انجام دهیم. در این مقاله قصد داریم جزئیات بیشتری از این وسیله شرح دهیم.

چرخ خیاطی چرم دوزی راسته دوز

به طور کلی چرخ خیاطی راسته دوز از لحاظ طبقه بندی دارای دو گونه متفاوت هستند که شامل نوع تک پایه و دو پایه می شود. چرخ هایی که دارای ساختار تک‌پایه‌ هستند معمولا از لحاظ دوخت و دوز ظرافت بیشتری دارند و از آنها برای دوخت پوشاک، انواع پارچه نخی، پرده های پارچه ای و همچنین چرم های غیر طبیعی یا پلیمری به کار گرفته می‌شوند.

در واقع راسته دوزهای تک پایه بیشتر برای دوخت پارچه های با ضخامت کم مناسب می باشند. اما نوع دو پایه چرخ خیاطی چرم دوزی به گونه ای طراحی شده است که می‌تواند پذیرای ضخامت بالایی باشد. به همین دلیل شما می توانید از چرخ خیاطی چرم دوزی دوپایه برای دوخت انواع برزنت و همچنین چرم های طبیعی که دارای ضخامت بالا هستند استفاده کنید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که این چرخ ها یعنی نوع تک پایه و دو پایه دارای ساختار متفاوتی هستند. به بیان دیگر نوع نخ به کار برده شده در این چرخ ها، توانایی چرخ و همچنین نوع پایه ها با یکدیگر تفاوت دارد. لذا هیچگاه جایگزین یکدیگر برای انجام یک وظیفه خاص نمیشوند.

چرخ خیاطی چرم دوزی راسته دوز

مناسب ترین چرخ جهت دوخت چرم کدام است؟

اگر می خواهید که در کار دوخت و دوز چرم طبیعی مانند دوخت انواع کیف چرمی از قبیل کیف پول چرمی یا کیف چرمی زنانه و مردانه و سایر محصولات چرمی فعالیت داشته باشید بهتر است که از چرخ های دوپایه صنعتی از نوع راسته دوز استفاده کنید. اینکه این چرخ ها را با نام دوپایه مطرح می‌کنند به دلیل نوع و شکل پایه های آن می باشد. این چرخ ها طبیعتاً قدرت بیشتری دارند و می تواند با قدرت بالا چرم های ضخیم را به راحتی بدوزند. چرخ های دو پایه به طور کلی در انواع راسته دوز و نوع بطر طبقه‌بندی می‌شوند که در قسمت بعد مطالب بیشتری را از آنها ذکر می‌کنیم.

مقایسه چرخ خیاطی چرم دوزی بطر و راسته دوز

سوال بسیار مهمی که اکثر افراد برای خرید چرخ خیاطی چرم دوزی دارند این است که نوع راسته دوز آنها را خریداری کنند یا اینکه به سمت خرید چرخ های بطر بروند. برای پاسخ به این سوال باید ببینیم که نوع چرم دوزی شما به چه صورت خواهد بود.

در حال حاضر اکثر محصولات چرمی مانند کیف چرمی مردانه با چرخ های راسته دوز دو پایه قابلیت دوخت و دوز دارند و تعداد اندکی از محصولات چرمی به جهت طراحی خاص و تخصصی که دارند نیاز به چرخ های بطر دارند. اما در ابتدای کار بهتر است که از چرخ خیاطی راسته دوز استفاده کنید تا بعد از آن با کسب تجربه بیشتر میتوانید به راحتی نوع چرخ های بطر را به کار بگیرید.

مقایسه چرخ خیاطی چرم دوزی بطر و راسته دوز

آیا چرخ بطر جایگزین چرخ راسته دوز میشود؟

به طور کلی نمی توان چرخ‌های بطر را جایگزین چرخهای راسته‌دوز کرد و این موضوع به صورت بلعکس نیز صدق می‌کند. هر کدام از این چرخها عملکرد خاص خود را دارند و برای اهداف ویژه مورد استفاده قرار می گیرند به همین دلیل بستگی به کار شما دارد که از کدام نوع چرخ استفاده کنید. به بیان دقیق تر نمی توان کار دوخت و دوز با چرخ بطر را با چرخ های راسته دوز انجام داد.

چه نکاتی را باید در زمان خرید چرخ خیاطی چرم دوزی مد نظر قرار دهیم؟

از جمله نکاتی که باید در زمان خرید چرخ خیاطی چرم دوزی مد نظر قرار دهیم نام برند یا تولید کننده آن می باشد. در وهله دوم لازم است که به نوع دینام آن که شامل عادی، دینام های مگنتی و کم مصرف و همچنین دینام سرخود می شود، توجه کنیم. بعد از این موارد می توانید به بررسی کیفیت قطعات، قدرت موتور، مقدار گام دوخت و دوز که معمولاً از مقادیر ۸ میلیمتر تا ۱۲ میلیمتر متغیر می‌باشند بپردازید. البته ارزیابی ضخامت کارگیر دوخت و همچنین ارتفاع پایه ها نیز از موارد مهم در زمان خرید می باشد.

چرم دوزی 4 - تمام آنچه که باید در مورد چرخ خیاطی چرم دوزی بدانید

معروفترین برندهای چرخ های خیاطی

توجه به برند چرخ خیاطی همانطور که گفته شد در زمان خرید بسیار با اهمیت می باشد. معمولاً شرکت های شناخته شده و معتبر امکانات بسیار زیادی را بر روی چرخ خیاطی چرم دوزی خود قرار می دهند تا کاربران بتوانند لذت یک دوخت دوز استاندارد و زیبا را بر روی چرم های خود داشته باشند. به همین منظور از جمله برندهای معروفی که می‌توانید به خرید آن بپردازید شامل موارد ذیل می‌شود:

  • چرخ خیاطی سان سیر (sunsir)
  • چرخ خیاطی جک (jack)
  • چرخ خیاطی بایو (Baoyu)
  • چرخ خیاطی کاپیتال (capital)
  • چرخ خیاطی دوکپو (DUKEPPU)

البته برندهای دیگری از چرخ خیاطی چرم دوزی نیز وجود دارند که هر کدام از کیفیت بالایی برخوردار هستند. اما موارد ذکر شده جزو برند های با آمار خرید بالا و همچنین کیفیت خوب می باشد.

خرید انواع محصولات چرمی از فروشگاه چرم آرتان

فروشگاه چرم آرتان به جهت تنوع بالایی که در محصولات چرمی خود اعم از انواع کیف چرمی، کمربند چرمی، کفش چرمی و همچنین انواع اکسسوری های چرمی دارد، می تواند پاسخگوی نیاز شما در حوزه های مختلف باشد. به همین دلیل مشتریان گرامی جهت خرید خود می توانند به فروشگاه موجود در همین سایت مراجعه کنند و به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهند تا محصول مورد نظر در سریع ترین زمان و با مناسب ترین قیمت از طریق پست برای شما ارسال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *