معرفی انواع چرم موضوع این مقاله است. چرم‌های موجود در بازار متنوع است که بر اساس سبک‌های آن به دسته بندی مختلف تقسیم بندی می‌شوند. شاید تا به امروز در مورد مدل‌های مختلف چرم اطلاعات مختصری داشته‌اید اما پس از مطالعه این مقاله خواهید دانست که چرم‌های موجود در بازار بسیار متنوع است. زمانی که بتوانید شناخت خود را نسبت به چرم‌های موجود در بازار افزایش دهید قادر خواهید بود تا در هنگام خرید یک انتخاب موفق داشته باشید.

محصولات چرم اگر از چرم طبیعی تشکیل شده باشد دارای کیفیت بسیار بالا بوده و نرم و سبک است. چرم از پوست حیوانات تهیه شده که این امر باعث می‌شود تا کیفیت آن منحصر به فرد باشد. اگر می‌خواهید در مورد انواع چرم در بازار بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

معرفی انواع چرم در بازار

دسته بندی محصولات چرمی را می‌توان بر اساس منشأ، روش تولید و شکل ظاهری تقسیم بندی کرد. هر کدام از تقسیم بندی‌های بیان شده می‌تواند برای افراد بسیار جالب و جذاب باشد. انواع چرم موجود در بازار با توجه به سه دسته بندی بالا به بخش‌های زیر تقسیم بندی می‌شوند:

تقسیم بندی چرم بر اساس منشأ

محصولات چرمی چون از چرم حیوانات گرفته می‌شود بر اساس منشأ می‌تواند حلال یا حرام باشد. در واقع اگر چرم گرفته شده از حیوانات حلال گوشت باشد و به شکل اسلامی ذبح شده باشد، خرید محصول با چرم حلال شناخته می‌شود.

بسیاری از فروشگاه‌های امروزی با استفاده از چرم حلال اقدام به تولید کالاهای مصرفی خود می‌کنند که این امر برای مشتریان دارای اهمیت است. انتخاب یک فروشگاه مناسب نظیر چرم آرتان باعث می‌شود تا بتوانید یک خرید حلال و موفق داشته باشید.

charm - معرفی انواع چرم در بازار

تقسیم بندی چرم بر اساس شیوه تولید

شیوه تولید چرم متنوع است که بر اساس آن می‌توان به چرم سبک، نیمه سنگین، سنگین اشاره کرد. در بین تقسیم بندی بیان شده چرم به دو دسته کلی طبیعی و مصنوعی نیز تقسیم بندی می‌شود.

چرم طبیعی

چرم طبیعی از دباغی و آماده سازی پوست حیوانات مختلف نظیر مارمولک، شترمرغ، گوسفند، گاو و غیره تشکیل می‌شود. این چرم به عنوان بهترین چرم شناخته شده که در تولید محصولات متنوع بازار از آن استفاده می‌شود.

اگر بخواهید بهترین چرم موجود در بازار که چرم طبیعی است را خریداری کنید باید بتوانید یک فروشگاه معتبر را جهت خرید انتخاب کنید.

چرم مصنوعی

چرم طبیعی به دلیل داشتن قیمت بالا به گونه‌ای است که بسیاری از افراد نمی‌توانند آن را خریداری کنند. به همین دلیل وجود چرم مصنوعی می‌تواند برای آنان مفید باشد. چرم مصنوعی دارای کیفیت پایین‌تری به نسبت چرم طبیعی است و قیمت کمتری دارد. این نوع چرم‌ها با نام‌های چرم وگان و چرم گیاهی نیز شناخته می‌شوند که در تولید محصولات متنوع بازار نظیر پالتو، کیف، کفش و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تقسیم بندی و معرفی انواع چرم بر اساس شکل ظاهری

اگر بخواهیم چرم را بر اساس شکل ظاهری تقسیم بندی کنیم باید بیان کنیم که چرم‌های موجود در بازار به ابروبادی، ورنی، بروشا، الگانت، فلوتر، نبوک اشبالت، جیر، کوروکو و چرم چاپی تقسیم بندی می‌شوند. هر کدام از چرم‌های بیان شده دارای ویژگی‌های کلیدی و منحصر به فرد است که افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود یک خرید موفق داشته باشند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین چرم‌ها از نظر شکل ظاهری می‌پردازیم:

چرم ورنی

این نوع چرم از پوست گاو و یا گوساله ساخته می‌شود که بسیار براق بوده و جلوه زیبایی دارد. چرم ورنی در تولید کیف و کفش مورد استفاده تولید کنندگان قرار می‌گیرد. در صنعت مد از این چرم بسیار استفاده می‌شود و از چرم‌های پرطرفدار است.

چرم الگانت

این نوع چرم به عنوان یکی دیگر از مرغوب‌ترین چرم‌های موجود در بازار است که برای تولید اجناس لوکس از این نوع چرم استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های کلیدی چرم الگانت وجود مقاومت در برابر خراش است.

چرم جیر

این بخش از چرم از داخلی‌ترین بخش پوست حیوانات تشکیل شده است و استحکام کمتری نسبت به سایر چرم‌ها دارد. پرزهای موجود در جیر باعث می‌شود تا این نوع چرم حالت مخملی داشته باشد که بسیاری از افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند محصولات تولید شده از چرم جیر را خریداری کنند.

چرم کوروکو

چرم کوروکو دارای طرح خاصی نظیر پوست مار و کروکودیل است که باعث ایجاد نمای ظاهری زیبا بر روی چرم خواهد شد. اگر بخواهید یک استایل شیک داشته باشید می‌توانید از این نوع چرم استفاده کنید.

جمع بندی معرفی انواع چرم

دسته بندی چرم‌های موجود در بازار متنوع است و اگر بخواهید بر اساس نیاز خود یک خرید با کیفیت داشته باشید می‌توانید از چرم طبیعی که مرغوب‌ترین چرم موجود در بازار است استفاده کنید. چرم طبیعی باعث می‌شود تا دوام محصول به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. اگر بخواهید بهترین محصولات چرم را با تضمین کیفیت خریداری کنید بهتر است به فروشگاه چرم آرتان سر بزنید. این فروشگاه محصولات خود را با تضمین کیفیت برای مشتریان ارائه می‌دهد که این امر می‌تواند برای افراد بسیار مهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *