محصولات چرمی برای این که پس از استفاده مثل روز اول با کیفیت و درخشان شوند نیاز به رسیدگی دارند. وجود انواع واکس چرم به افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند به راحتی محصولات چرمی خود را درخشان کرده و آلودگی‌ها را از روی محصولات پاک کنند. محصولات چرمی موجود در بازار اگر از چرم طبیعی تشکیل شده باشند دارای انعطاف پذیری بسیار بالا بوده و نرمی قابل توجهی دارند.
اگر بخواهید دوام محصولات چرمی را افزایش دهید باید بتوانید از واکس‌های چرم مخصوص، جهت افزایش زیبایی محصولات خود استفاده کنید. شناخت انواع واکس چرم به شما کمک خواهد کرد تا در صورت نیاز بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی انواع واکس چرم و روش واکس زدن بپردازیم.

محصولات چرمی با قرار گرفتن در برابر انواع آسیب‌ها می‌توانند شکننده باشند. استفاده از انواع واکس چرم جهت براق کردن محصولات چرم باعث افزایش دوام آنها خواهد شد. اگر بخواهید محصولات چرمی را با واکس‌های مناسب زیبا و درخشان کنید باید ابتدا شناخت خود را نسبت به انواع واکس چرم افزایش دهید. در ادامه به معرفی انواع واکس چرم می‌پردازیم:

واکس تمیز کننده محصولات چرم

این نوع از واکس‌ها جهت تمیز کردن اولیه محصولات چرمی استفاده می‌شوند. برای همین منظور زمانی که بخواهید محصولات چرم را درخشان کنید و طول عمر آنها را افزایش دهید بهتر است ابتدا از واکس تمیز کننده استفاده کنید. فوم تمیز کننده که در فروشگاه‌های مختلف نظیر فروشگاه چرم آرتان وجود دارد برای انواع محصولات چرمی قابل استفاده است. پاک کردن آلودگی‌های سطحی موجود بر روی محصولات چرمی باعث می‌شود تا بتوانید به سادگی طول عمر محصولات را افزایش دهید.

واکس مراقبت کننده محصولات چرم

براق کردن محصولات چرمی باعث می‌شود تا این گونه محصولات در برابر انواع آسیب‌ها و آلودگی‌ها در امان باشند. زمانی که بتوانید محصولات چرمی را با واکس مراقبت کننده براق کنید قادر خواهید بود تا از محصولات چرم خود در محیط‌های مختلف استفاده کنید. استفاده از این نوع واکس‌ها باعث جلوگیری از خشک شدن بیش از اندازه محصولات چرم خواهد شد.
در هنگام خرید واکس‌های مراقبت کننده محصولات چرم باید به رنگ چرم خود توجه کنید. محصولات چرمی در رنگ‌های مختلف نظیر رنگ قهوه‌ای، عسلی، مشکی و غیره وجود دارند که خرید واکس متناسب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بدون رنگ، محصولات خود را از حالت خشکی خارج کنید. باید توجه داشته باشید که هر واکس دارای کاربردهای مخصوص به خود است و باید جهت براق کردن محصولات چرمی مختلف از واکس‌های مخصوص به خود استفاده کنید.

واکس‌های براق کننده

اگر بخواهید محصولات چرم خود را به سرعت براق کنید می‌توانید از این نوع واکس‌ها استفاده کنید. واکس‌های براق کننده با توجه به نوع محصول چرم شما در بازار وجود دارند که باعث می‌شوند تا در کمترین زمان ممکن محصولات خود را براق کنید. جهت استفاده از این نوع واکس بهتر است یک اسفنج مناسب تهیه کرده و با کشیدن بر روی محصولات چرمی، به راحتی به درخشندگی آنها بپردازید.

شیوه اصولی واکس زدن محصولات چرم

زمانی که بخواهید به شکل اصولی محصولات چرمی را براق کنید باید به برخی از نکات کلیدی توجه کنید تا بتوانید نتیجه مناسبی را کسب نمایید. در ابتدا بهتر است محصولات چرم را با یک دستمال مناسب از آلودگی‌های سطحی پاک کنید. این کار باعث می‌شود تا بتوانید در زمان واکس زدن محصولات چرمی به شکل ایده آل عمل کنید. با استفاده از فرچه واکس بهتر است مقداری واکس مخصوص را برداشته و به صورت سطحی بر روی محصولات چرمی به شکل دایره‌ای بکشید.

دقت کنید در زمان واکس زدن محصولات چرمی، به سطوح و منافذ مختلف توجه کنید تا با واکس زدن برخی از سطوح دشوار بتوانید درخشندگی را به محصولات خود برگردانید. شیوه اصولی واکس زدن باعث می‌شود تا بتوانید در انتها و پس از خشک شدن واکس، نتیجه رضایت بخشی را کسب کنید.

اطلاعات مفید در زمینه واکس محصولات چرم

زمانی که از یک واکس جهت براق کردن محصول چرمی استفاده می‌کنید، اگر پس از اتمام کار نتیجه دلخواه حاصل نشده است باید بدانید که واکس استفاده شده مناسب و استاندارد نیست. در واقع اگر از یک فرچه مناسب استفاده نکنید و به نکات گفته شده در بالا توجه نکنید، نمی‌توانید نتیجه دلخواه را کسب نمایید. ابتدا بهتر است آلودگی‌های محیطی را از روی محصولات چرمی پاک کنید تا بتوانید به شکل منحصر به فرد محصولات چرمی را با واکس درخشان کنید.
استفاده کردن از ترکیب‌های مختلف زمانی که واکس در دسترس ندارید می‌توانید به افزایش طول عمر محصولات چرمی کمک نماید. از این گونه ترکیب‌ها می‌توان به روغن زیتون، وازلین، پارافین و غیره اشاره کرد. به صورت معمول باید بتوانید بعد از 10 الی 15 بار استفاده از محصولات چرمی، یک بار محصولات مورد نظر را واکس بزنید. محصولات چرم اگر از چرم باکیفیت تهیه شده باشد دارای طول عمر بسیار زیادی است که این امر می‌تواند برای مصرف کننده بسیار خوشایند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *