همانطور که می دانید ضخامت چرم طبیعی عموما بیشتر از چرم های مصنوعی می باشد. بنابراین در این ضخامت انجام فرایندهای دوخت و دوز در لبه چرم در مواقعی ممکن است سخت باشد. به همین دلیل زمانی که چرم را بعد از پرداخت کاری از شرکت مربوطه وارد کارگاه دوخت و دوز می کنند برای تولید انواع کیف اداری چرم یا کیف های پول لازم است که لبه چرم برای دوخت و دوز آماده سازی شود.

عموما چرم های مصنوعی دارای لبه های نازک هستند که به راحتی قابلیت برگشت دارند و شما می توانید با استفاده از چرخ های رایج به دوخت و دوز آن ها بپردازید. اما در مورد چرم های طبیعی این عمل به راحتی امکان پذیر نیست. به همین دلیل با استفاده از ابزارهای نازک کاری چرم سعی میشود لبه پشت چرم لویس کاری یا نازک کاری شود. ابزارهای مخصوصی برای این کار وجود دارد که این ابزارها می توانند هم به صورت دستی و هم به شکل اتوماتیک قابل استفاده باشند.

معمولاً نوع دستی دستگاه لویس چرم به صورت یک چاقو تیز یا چاقوی لویس کاری می باشد. اما چرخ های اتوماتیک را غالباً به عنوان چرخ لویس می شناسند. در ادامه سعی می کنیم جزئیات بیشتری در مورد این دستگاه ها و نکات مرتبط با نحوه لویس کاری خدمت شما ارائه دهیم. پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

برندهای معتبر دستگاه لویس چرم

برندها و شرکت های مختلفی هستند که دستگاه لویس چرم را طراحی و تولید می کنند. هر کدام از آنها از لحاظ کیفیت ساخت و ویژگی هایی که دارند از جهاتی می‌توانند با یکدیگر یکسان و یا اینکه دارای یکسری المانهای اضافه‌ای باشند. برند های معتبر این دستگاه ها شامل سان استار، فلایت تک، جوکی، تاکتیک، کاپیتال، جمسی، جک، کلورز، سان سیر، زیگما، دوکپو و بایو می باشد.

اگر می خواهید که یک دستگاه با کیفیت و متناسب با شرایط کاری خود خریداری کنید بهتر است امکانات هر کدام از این دستگاه ها را به طور دقیق بررسی و ارزیابی کنید تا بتوانید دستگاهی را تهیه کنید که مناسب شدت فعالیت و کار شما باشد. اما تا به اکنون بنا به یکسری نتایج آماری دستگاه های برند زیگما، دوکپو و فلای تک را می توان از برند های پر تقاضا برای دستگاه لویس چرم در نظر گرفت.

البته در زمان خرید این دستگاه ها فروشنده مورد نظر سعی می‌کند اطلاعات دقیق‌تر و جزئی تری را به شما ارائه دهد تا بتوانید مناسب ترین دستگاه را تهیه کنید.

کاری 2 - دستگاه لویس چرم و نحوه لویس کاری

چه نکاتی را باید در حین استفاده از دستگاه لویس چرم رعایت کنیم؟

اگر میخواهید یک دستگاه لویس چرم با کیفیت تهیه کنید لازم است که در حین استفاده نیز یکسری نکات و قواعدی رعایت کنید تا بتوانید بهترین بهره برداری را از این دستگاه داشته باشید. در واقع استاندارد بودن این دستگاه برای این است که شما بتوانید از آن استفاده بهینه داشته باشد کافی نیست. زیرا شما باید نحوه استفاده از آن و همچنین نکات مرتبط با نگهداری آن را مد نظر قرار دهید تا در کوتاه مدت این دستگاه دچار مشکل نشود و بتواند بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. اما این نکات به شرح ذیل می باشد:

  • یک اهرم تنظیم کننده در بالای چرخ یا دستگاه وجود دارد که این اهرم همیشه باید در حالت بالا قرار گرفته باشد زیرا در چنین شرایطی می توانید از ساییدگی آن جلوگیری کنید.
  • در زمان استفاده از دستگاه مطمئن شوید که قسمت تیغ و همچنین قطعه کارپیش بر دارای یک فاصله استاندارد نسبت به یکدیگر باشند. زیرا اگر فاصله آنها دچار مشکل شود عمل لویس کاری به صورت مناسب انجام نخواهد گرفت.
  • در زمانی که قصد لویس کردن لبه های چرم را دارید دقت داشته باشید که تکه های جدا شده است از چرم داخل دستگاه قرار نگیرد زیرا در آن صورت عملکرد دستگاه لویس چرم کاملا مختل می‌شود و نمیتوانید آن ظرافت و دقت بالا را در مراحل نازک کردن لبه های چرم داشته باشید.
  • حتماً تیغه های دستگاه لویس را به صورت دوره ای مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و اگر دچار کندشدگی شده اند حتماً آن را تیز کنید و یا اینکه با تیغ های استاندارد و مناسب تعویض کنید.

کاری 3 - دستگاه لویس چرم و نحوه لویس کاری

نحوه لویس کاری چرم به چه صورت میباشد؟

همانطور که گفته شد قسمتهایی از چرم برای تولید محصولات مختلف مانند کیف پول چرمی و حتی کفش چرم باید نازک شود. البته این فرایند نازک کاری در بخشهایی از صفحات چرم صورت می گیرد. برای لویس کاری چرم به صورت دستی غالباً از تیغه های تیز استفاده می شود. این تیغه ها در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد که می توان به تیغه های چینی، ایرانی و محصولات اروپایی و ژاپنی اشاره کرد.

تیغه های چینی غالبا یک انحنا را در قسمت تیغه خود دارند که معمولاً برای برداشتن پرزها مناسب می باشد. لویس الفا ژاپن که معمولاً دارای یک تیغه ذوزنقه می باشد تا حدی می‌تواند یک ضخامت قابل قبول از چرم را ایجاد کند. به این صورت که شما باید با یک زاویه مشخصی لویس را بر روی لبه های چرم با اعمال نیروی مشخصی بکشید تا قسمتی از چرم بریده شود. لویس های دستی ایرانی موجود در بازار معمولاً طرفداران بسیار زیادی دارد چرا که شما کنترل بهتری بر روی آن دارید و می توانید با نظم بالا و ضخامت یکسان چرم را برش دهید.

در دستگاه های ماشینی آنچه که باعث لویس چرم می شود ترکیب عملکردی میان تیغه و کارپیش بر می باشد. در واقع کارپیش بر قطعه ای است که صفحه چرم شما را به جلو هدایت می کند و تیغه نیز در جای ثابت خود به صورت مستمر در حال چرخش می باشد. مزیتی که لویس کاری چرم به صورت ماشینی دارد این است که ظرافت کار شما بسیار بالا خواهد بود.

نحوه لویس کاری چرم به چه صورت میباشد؟

خرید انواع محصولات چرمی از فروشگاه چرم آرتان

محصولات بسیار متنوع در فروشگاه چرم آرتان مانند انواع کیف دوشی چرم مردانه و مشتقات آن، انواع اکسسوری، کمربند چرم و همچنین کفش چرم وجود دارد که همگی دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد. مشتریان گرامی می توانند از طریق سایت فروشگاه خرید اینترنتی خود را تکمیل کنند اما اگر در فرآیند خرید در مورد هر کدام از محصولات مورد نظر خود سوالی داشتید می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *