کوتاه کردن کمربند چرم، یکی از اقدامات رایجی است که معمولاً توسط کاربران این وسیله ارزشمند انجام می شود. ممکن است سایز کمربند چرم مردانه یا زنانه که شما خریداری کرده اید و یا هدیه گرفته اید قدری نسبت به فیزیک شما بزرگتر باشد. در چنین شرایطی شما باید کمربند چرم را کوتاه کنید تا قابلیت استفاده داشته باشد. اگر چه سایزبندی های مختلفی برای کمربندها وجود دارد و شما می توانید در زمان خرید متناسب با سایز یا ابعاد دور کمر خود کمربند مورد نظر را انتخاب کنید.

اما شاید شما یک نمونه ای از کمربند را بپسندید که در حین خرید تنها یک یا دو سایز از آن موجود باشد. بنابراین فروشنده به شما پیشنهاد می کند که با کوتاه کردن کمربند به سایز دلخواه خود برسید. به طور کلی دو روش جهت کاهش سایز کمربندها وجود دارد که عبارتند از کوتاه کردن از بخش سگک کمربند و همچنین ایجاد پانچ یا سوراخ در طول کمربند می باشد.

در این مقاله به طور مفصل در مورد هر یک از این دو روش همراه با تصویر توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

کوتاه کردن کمربند چرم از قسمت سگک

روش صحیح کوتاه کردن کمربند چرم همراه با تصویر

اکثر کمربندهای چرم در قسمت انتهایی خود به یک سگک پیچ شده‌اند. این نوع اتصال باعث می شود تا شما به راحتی با باز کردن پیچ مورد نظر سگک را از بند کمربند جدا کنید. البته نمونه هایی از کمربند چرم نیز وجود دارد که چرم های طبیعی به دور سگک دوخته شده اند که این نوع ساختار به ندرت در کمربندها طراحی می شود.

چرا که اگر در قسمت اتصال سگک به کمربند از روش دوخت استفاده شود در آن صورت شما برای کوتاه کردن کمربند لازم است که دوخت چرم را بشکافید و مجددا بعد از کوتاه کردن عملیات دوخت را جهت اتصال نهایی انجام دهید. اما در مورد نمونه هایی که از اتصال پیچ شده استفاده می کنند فرایند کوتاه کردن فوق العاده برای شما کم زحمت خواهد بود.

سگک کمربند - روش صحیح کوتاه کردن کمربند چرم همراه با تصویر

اولین اقدام که شما باید جهت کوتاه کردن کمربند چرم انجام دهید این است که پیچ قسمت سگک را با استفاده از پیچ گوشتی به آرامی باز کنید. بعد از آن کمربند چرم را جهت اندازه گیری و تطبیق سایز به دور کمر خود ببندید و از انتها یا از سوراخ های آخر اندازه گیری خود را انجام دهید. معمولاً اندازه گیری ها به این صورت است که سوراخ دوم از انتها معیار سنجش قرار می گیرد. لذا همواره به یاد داشته باشید که هیچ گاه جهت کوتاه کردن کمربند ابعاد را با سوراخ موجود در ابتدا یا نزدیک نوک کمربند تطبیق ندهید. زیرا اگر پس از مدتی دچار اضافه وزن یا افزایش سایز در دور کمر خود شوید دیگر نمی توانید از کمربند استفاده کنید زیرا شما حد کاهش سایز کمربند را مطابق با سوراخ اول و یا بسیار زیاد در نظر گرفته اید.

برش قسمت اضافی کمربند چرم

برش قسمت اضافی کمربند چرم

شما می توانید از دو وسیله ی بسیار ساده مانند انواع قیچی های فلزی و کاترها که دارای لبه تیغ تیز هستند استفاده کنید. حتماً دقت داشته باشید که عملیات برش کاملاً صاف و بدون زاویه انجام شود. زیرا اگر ناحیه برش داده شده دارای شیب یا زاویه باشد در آن صورت به خوبی بر روی قسمت سگک پیچ نمی‌شود و ممکن است یک انحراف مشهودی را در کمربند ایجاد کند.

جهت برش صحیح شما باید از یک خط کش استفاده کنید به این صورت که با علامت گذاری و ایجاد یک خط صاف در قسمت برش میتوانید یک مبنای دقیقی را جهت کات کردن کاملاً صاف و مستقیم داشته باشید. بعد از مرحله کات کردن لازم است که یک پانچ یا سوراخ جدید برای قسمت پیچ کمربند ایجاد کنید تا مجدداً بتوانید عملیات پیچ کردن سگک به بند کمربند را انجام دهید.

بعد از برش قسمت علامت گذاری شده و ایجاد پانچ جدید مرحله اصلی کوتاه کردن کمربند چرم خاتمه می یابد و تنها کافی است سگک را مجدداً به بند کمربند پیچ کنید تا آماده استفاده باشد.

ایجاد پانچ جهت کوتاه کردن کمربند چرم

ایجاد پانچ جهت کوتاه کردن کمربند چرم

کوتاه کردن کمربند چرم از طریق ایجاد پانچ یا سوراخ از جمله روشهای رایجی است که باعث می شود کمربند دیگر از سمت سگک نیاز به کات یا برش فیزیکی نداشته باشد. شما تنها کافی است یک یا دو پانچ بعد از سوراخ انتهای کمربند ایجاد کنید تا در هنگام بستن کمربند بتوانید به سایز ایده آل خود دست یابید. نکته مهمی که وجود دارد این است که در روش ایجاد پانچ در بدنه کمربند همیشه نمی توانیم این کار را انجام دهیم.

در واقع اگر سایز کمربند بسیار بزرگ باشد ایده آل ترین روش همان کات کردن قسمتی از چرم یا بند می باشد. اما اگر افزایش سایز در کمربند جزئی می باشد شما می توانید با ایجاد یک پانچ شرایط ایده آلی را برای استفاده کمربند ها به وجود آورید. از طرفی اگر شما بخواهید پانچ های بیشتری و به تعداد بالا مانند دو یا سه پانچ را ایجاد کنید در آن صورت بند کمربند بسیار بلند می شود و در مواردی ممکن است آویزان و از کنترل خارج شود.

لذا بستگی به سایز کمربند دارد که شما از کدام روش جهت کوتاه کردن کمربند چرم استفاده کنید. البته اگر از کمربند چرم زنانه استفاده می کنید می توانید پانچ های بیشتری را ایجاد کنید چرا که معمولاً کمربندهای بانوان قابل رویت نیست اما در مورد آقایان به دلیل آن که در معرض دید قرار دارد حتماً باید به صورت استاندارد و اصولی مراحل و همچنین انتخاب روش صحیح کوتاه کردن را با دقت بالا انجام دهید.

خرید کمربندهای چرم متنوع و با سایزبندی های مختلف از فروشگاه چرم آرتان

مزیت های مهمی که در خرید از فروشگاه چرم آرتان وجود دارد این است که سایزبندی های مختلفی در کمربند های چرم وجود دارد. در نتیجه شما می توانید دقیقا همان سایزی را انتخاب کنید که متناسب با دور کمر شماست. بنابراین در مواردی نیاز به کوتاه کردن کمربند چرم نخواهید داشت. تنوع بالا در طرح و رنگ این محصولات باعث می شود تا مناسب ذوق و سلایق طیف وسیعی از افراد قرار گیرند. مشتریان گرامی می توانند جهت اطلاع از قیمت این محصولات و خرید اینترنتی به قسمت فروشگاه این سایت مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *