دستگاه پرس اتم چرم یک ماشین برش دهی فوق‌العاده کاربردی برای کات کردن چرم می باشد. شما می توانید با استفاده از این دستگاه و بکارگیری قالب های فلزی صفحات چرمی را در اشکال دلخواه خود برش دهید. نام اصلی آن پرس بازویی هیدرولیک و یا پرس فکی هیدرولیک می باشد. دستگاه پرس چرم از آنجایی که برای اولین بار ساخته شده از یک شرکت ایتالیایی با نام “atom” است در نتیجه معمولا آن را با برند اتم می شناسند. اما نمونه های چینی، ایرانی و مجارستانی آن نیز در بازار موجود می باشد.

برای اولین بار دستگاه های پرس اتم چرم در صنعت طراحی و ساخت کفش چرم مورد استفاده قرار گرفت. درواقع مواد و متریالی که با استفاده از دستگاه اتم قابلیت برش دارد همگی غیر فلزی مانند پارچه های ضخیم، پلاستیک، پلیمر، چرم طبیعی و مصنوعی می باشد. در ادامه ی این مقاله به ارائه مشخصات فنی، ویژگی ها و نحوه ی کار دستگاه می پردازیم. پس اگر قصد آشنایی با دستگاه پرس اتم چرم را دارید این مقاله را مطالعه فرمایید.

مشخصات فنی دستگاه پرس اتم چرم

نمونه های مختلفی از دستگاه پرس اتم چرم در بازار موجود می باشد. لذا یک نمونه از پرکاربردترین آن یعنی دستگاه پرس مدل شانزده تن را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم.

  • اولین مشخصه دستگاه های پرس اتم چرم مقدار نیروی اعمالی توسط صفحه متحرک می باشد. در این نمونه دستگاه قادر است نیرویی بالغ بر ۱۶ تن را بر روی یک صفحه ثابت وارد کند.
  • ابعاد قسمت متحرک یا فک بالایی دستگاه دارای یک ابعاد طول و عرض می باشد که مدل ۱۶ تن معمولاً در طول ۴۱/۵ سانتی متر و عرض ۳۵ سانتی متر است.
  • قسمت ثابت یا فک پایینی دستگاه بدون حرکت می باشد و فک بالایی به شکل متحرک بر روی صفحه پایین نیرو وارد می‌کند. ابعاد قسمت پایینی دستگاه دارای طول ۹۰ سانتی متر و عرض ۴۲ سانتی متر می باشد.
  • سرعت عملکرد دستگاه در حین ضربه به مواد و متریال چرمی بسیار پایین می باشد. به طوری که این دستگاه قادر است با سرعت ۰/۱ متر بر ثانیه به صفحه چرمی ضربه وارد کند.
  • توان این دستگاه در قیاس با سایر نمونه های مشابه استاندارد می باشد به طوری که توان ۱/۱ کیلو وات دارد.
  • وزن خالص دستگاه پرس اتم چرم معمولاً بین ۴۶۰ تا ۴۹۰ کیلوگرم می باشد.

پرس اتم چرم 2 - دستگاه پرس اتم چرم چیست؟ مشخصات فنی، کاربرد، ویژگی و کارکرد

کاربردهای دستگاه پرس اتم چرم

دستگاه پرس اتم چرم کاربردهای بسیار زیادی دارد. همانطور که در قسمتهای قبل ذکر شد این دستگاه تنها برای کات کردن متریال غیر فلزی مناسب می‌باشد. بنابراین شما میتوانید تمامی مواد و متریال های ذیل را جهت برش دهی در زیر فک دستگاه قرار دهید.

  • پارچه و منسوجات
  • مقوا و کارتن
  • صفحات پلاستیکی
  • انواع طلق
  • برش دهی قسمت های مختلف کفش مانند بخش رویه و زیرین
  • کات کردن انواع نمد
  • برش دهی فوم ها
  • طراحی و ساخت بند ساعت
  • کیف چرم اداری مردانه و زنانه

استفاده از این دستگاه میتواند یک ابعاد دقیق و ظریفی را در فرآیند برش دهی ایجاد کند. طراحی و ساخت محصولاتی که قطعات چرمی مختلف آن با استفاده از این دستگاه برش داده شده اند ظرافت بالایی دارند. طبیعتاً این چنین ابعاد تنظیم شده می تواند زیبایی محصول نهایی را چندین برابر کند. از طرفی سرعت تولید محصولات نیز افزایش می یابد چرا که شما مواد و متریال اولیه را با ابعاد مشخص آماده کرده و تنها کافی است که در کارگاه ها از طریق دوخت و دوزهای استاندارد به یکدیگر اتصال یابند.

پرس اتم چرم 3 - دستگاه پرس اتم چرم چیست؟ مشخصات فنی، کاربرد، ویژگی و کارکرد

ویژگی های دستگاه هیدرولیک بازویی

  • دقت برش دهی در دستگاه پرس اتم چرم بسیار بالا است لذا شاهد یک برش خوش فرم و زیبا خواهید بود.
  • مصرف انرژی آنچنان بالایی ندارند. در نتیجه شما در طول روز می‌توانید یک آمار برش دهی بسیار انبوه داشته باشید.
  • شرایط نگهداری سهل و آسانی دارند و معمولاً دچار نقص فنی نمی شوند. این موضوع باعث می‌شود تا هزینه های سرویس دهی به آن کاهش یابد.
  • از یک بدنه ی فلزی بسیار سختی ساخته شده اند که منجر به افزایش طول عمر آن ها می شود.
  • در قسمت بالایی دستگاه پرس اتم چرم یک حسگر تنظیم کننده وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید مقدار نیروی اعمالی به سطح کار را تنظیم کنید.
  • دارای یک سیستم اتوماتیک روغن کاری می باشد که عملکرد اجزای مختلف دستگاه را کاملاً بهبود می بخشد.
  • یک رابط کاربری مناسبی دارند یعنی زمانی که تکنسین ها یا افراد کنترل کننده این دستگاه با آن کار می کنند راحتی بیشتری با آن دارند و می توانند بدون خستگی به ادامه کار با این دستگاه بپردازند.

چگونگی کارکرد دستگاه پرس اتم چرم

قسمت بالای دستگاه پرس اتم چرم یک فلکه وجود دارد که با پیچاندن آن می‌توانید ارتفاع کار را تنظیم کنید. استفاده از این فلکه معمولاً با عنوان کالیبره کردن ارتفاع شناخته می شود. البته در برخی از نمونه های جدید این فلکه ها وجود ندارد و ممکن است از طریق دکمه به تنظیم ارتفاع بپردازید. این دستگاه با استفاده از جک هیدرولیک کار می کند. در واقع یک دستگاه پمپ روغن وجود دارد که از طریق هیدرولیک روغن را به قسمت جک می رساند و باعث می شود فک بالایی دستگاه حرکت کند.

این عملکرد هیدرولیک است که سبب ایجاد ضربه در حین برش میشود. این دستگاه امنیت بسیار بالایی دارد. زمانی که شما می خواهید فک بالایی دستگاه پرس اتم چرم را حرکت دهید با یک دست نمی توانید این کار را انجام دهید. شما باید دو دکمه تعبیه شده در اهرم های بالای دستگاه را به طور همزمان با دو دست خود فشار دهید تا عملکرد هیدرولیک فک بالایی فعال شود. بنابراین در چنین شرایطی احتمال اینکه اپراتور در خطر باشد کاملا از بین میرود. همچنین در قسمت مرکزی دستگاه از چند فنر قوی استفاده شده است تا بتواند ضربات حین برش را خنثی کند.

پرس اتم چرم 4 - دستگاه پرس اتم چرم چیست؟ مشخصات فنی، کاربرد، ویژگی و کارکرد

مشاوره قیمت و خرید انواع محصولات چرمی از فروشگاه چرم آرتان

فروشگاه چرم آرتان همواره سعی می‌کند بهترین خدمات را در ارائه محصولات چرمی مختلف مانند کیف پول چرم، انواع کوله پشتی چرم، اکسسوری ها، کمربندهای چرم و همچنین انواع کیف های اداری مردانه به مشتریان ارائه دهد. شما میتوانید با مراجعه به قسمت فروشگاه سایت علاوه بر اطلاع از قیمت محصولات به انتخاب و سفارش آنها بپردازد. از طرفی اگر سوالی برای شما پیش آمد می توانید با فروشگاه چرم آرتان تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *