خرید کیف چرم یکی از کارهایی است که افراد برای آن ذوق و هیجان زیادی دارند. این افراد می‌دانند که محصولی را می‌خرند که چیزی از کیفیت و کارایی کم ندارد و می‌توان مدت‌ها روی آن حساب باز کرد. در این مقاله سعی می‌کنیم تا در در مورد توصیه‌های پیشنهادی ازجمله نکاتی که هنگام خرید کیف چرم باید مدنظر داشته باشید، صحبت کنیم.

 عوامل تعیین کننده برای خرید کیف چرم

در این قسمت به چند عامل مهم و تعیین کننده در انتخاب و خرید کیف چرم اشاره و توضیح مختصری خواهیم داد.

توجه به نوع چرم مهم است

اگر می‌خواهید یک کیف چرم باکیفیت بخرید، به دنبال کیفی با چرم دانه کامل باشید. این نوع چرم معمولا از استحکام و دوام بالایی برخوردار است و بسیار با کیفیت است. در این نوع چرم بافت کامل و مرغوب کاملا احساس می‌شود چرا که از سمباده و یا پولیش استفاده نمی‌شود. بافت این نوع چرم بخوبی احساس می‌شود و به مرور زمان بر اثر استفاده بیشتر، ظاهر زیباتری پیدا می‌کند.

اگر انتخاب شما کیفی با جنس ترکیبی بود، به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید طولانی مدت روی آن حساب کنید. اما اگر کیفی چشم‌تان را گرفت که از جنس چرم ترکیبی است، روی دوامش چندان حساب نکنید. چرم ترکیبی از ترکیب تکه پاره‌های چرم با مصنوعاتی همچون پلی اورتان و وینیل به دست می‌آید. این چرم طبیعتا با چرم اصل تفوات بسیای دارد اما به علت قیمت کمتر، مورد استقبال عمومی‌ قرار می‌گیرد.

استایل حرفه ای داشته باشید

Screenshot 2019 09 04 at 20.13.30 - برای خرید کیف چرم به چه نکاتی باید توجه داشت؟

استایلی که برای خریدن کیف درنظر می‌گیرید، از اهمیت بسیاری برخوردار است. این درست است که برای خریدن کیف ما باید به نیازمندی‌های خود توجه کنیم، اما در نهایت شما باید کیف چرمی‌ را انتخاب کنید که با کار و موقعیت شما متناسب باشد. شاید دلیل این موضوع این باشد که با استایل بهتر، حرفه ای‌تر به نظر می‌رسید و افراد اعتماد بیشتری به شما می‌کنند.

معمولا کیف‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، به شکل دستی و یا دوشی است. کیف‌های دستی برای مشاغلی مورد استفاده قرار می‌گیرد که رسمی‌تر هستند و یا افراد در محیط کاری خود از لپ تاپ استفاده می‌کنند و یا در سمت‌های مدیریتی مشغول به کار هستند. اما کیف‌های دوشی برای مشاغلی که محیط ازادتری دارند مانند فضاهایی که در استارتاپ‌ها وجود دارد قابل استفاده است. کیف‌های دوشی معمولا طرفداران خاص خود را دارند و در سفر هم از جمله وسایل موردنیاز محسوب می‌شوند.

دوام و دوخت کیف چرم چقدر مهم است؟

این ادعا که تمام کیف‌های چرمی‌ بادوام هستند، چندان درست نیست. چرا که در هنگام خرید کیف چرم باید به نکاتی مثل نوع چرم و کیفیت دوخت هم توجه داشت. معمولا کیف‌های چرمی‌ که بسیار مرغوب هستند از قیمت بالایی هم برخوردارند و اگر شما برای خرید کیف چرم بودجه‌ی محدودی دارید، می‌توانید از چرم‌هایی با کیفیت پایین‌تری استفاده نمایید.

در زمان خرید کیف چرم کاملا به نحوه‌ی دوخت توجه داشته باشید. چرا که دوخت‌های نامرتب و ضعیف نشان دهنده‌ی این است که در مجموع محصول موردنظر مورد اعتماد نیست. به سایر ملزومات کیف مانند دسته کیف هم توجه خاص داشته باشید تا دوخت محکمی‌ داشته باشد و با چسب نچسبیده باشد. همچنین وجود یراق آلات آهنی هم می‌تواند به کیفیت بالای کیف شما کمک نماید.

رنگ کیف چرم مورد علاقه‌ی افراد چه رنگ‌هایی است؟

خرید کیف چرم

رنگ یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید کیف چرم محصوب می‌شود. رنگ‌هایی که معمولا بیشتر رایج هستند عبارت‌اند از مشکی، قهوه ای تیره، عسلی (قهوه ای مایل به زرد) و قهوه ای روشن. معمولا این رنگ‌ها با لباس افراد بخوبی هماهنگ می‌شود و انتخاب لباس برای آن‌ها کار سختی نیست. معمولا افراد با پوشیدن چنین رنگ‌هایی حس قدرت و تسلط بر افراد و محیط را پیدا می‌کنند و برای حضور در جامعه آمادگی بیشتری دارند. رنگ‌هایی مثل عسلی و یا قهوه ای روشن، اندکی بیشتر برای محیط‌های غیررسمی‌ مناسب است اما در هر حال به سبک و استایل افراد بستگی زیادی دارد.

 یراق‌آلات کیف چرم را چک کنید

یراق آلات و سایر ابزار کیف از اهمیت زیادی برخوردار است. شما در هنگام خرید کیف چرم بایستی توجه داشته باشید که تمامی‌ لوازم کیف مثل دسته‌ها، سگک، قفل و زیپ آن را بررسی کنید، چون معمولا بعد از خرید شما این موارد پذیرفته نمی‌شود. قطعا زیپ‌های فلزی نسبه به پلاستیکی گزینه‌های بهتری و قابل اعتمادتری هستند.

در مورد خریدهای آنلاین و غیرحضوری کار شما کمی‌ سخت‌تر است. حتما تمامی‌ عکس‌ها را مورد بررسی قرار دهید و اگر در مورد بعضی قسمت‌ها مانند تودوزی، شک دارید می‌توانید درخواست دهید تا عکس‌های بیشتری برای شما ارسال شود.

تو دوزی باید محکم باشد

خرید کیف چرم

برای خرید کیف چرم توجه به داخل کیف هم بسیار اهمیت دارد. شما باید تودوزی و درزهای داخل آن را بخوبی نگاه کنید و از کیفیت آن مطلع شوید. اگر این کیف قرار است تا به شکل روزانه مورد استفاده قرار گیرد، باید دقت عمل بیشتری داشته باشید تا از یک کیف بادوام استفاده کنید.

تعداد جیب‌ها و چیدمان آن‌ها هم از اهمیت بسیاری برخوردار است. یک کیف چرم خوب باید فضاهای مطلوبی داشته باشد تا بتوان لپ تاپ را قرار داد و یا تجهیزات الکترونیکی را حمل کرد. فضاهای زیپ دار برای نگهداری کارت‌های اعتباری و یا هندزفری نیز از ملزومات محسوب می‌شود.

 بوی چرم طبیعی کیف، باید متمایز باشد

بسیاری از افراد بوی چرم را دوست د ارند و در هنگام خرید محصولات چرم هم به این نکته توجه می‌کنند که چرم اصل دارای بوی خوبی باید باشد. بنابراین چرمی‌ که از کیفیت پایینی برخوردار باشد معمولا بویی همراه با چسب، بوی شیمیایی و رنگ را می‌دهد.

محصولات چرمی‌ به چند روش دباغی می‌شوند؟

یکی از مواردی که می‌تواند روی کیفیت و قیمت محصول نهایی چرم تاثیر داشته باشد، روش دباغی کردن آن است. به طور کلی چرم توسط موادی مثل کروم یا با مواد گیاهی دباغی می‌شود. بیشتر محصولاتی که در بازار دیده می‌شود، از طریق مواد شیمایی دباغی شده اند. معمولا این مواد شیمیایی ضایعات سمی‌ هم تولید می‌کنند و تبعات خطرناکی برای محیط زیست دارند. اما دباغی با مواد گیاهی اگرچه زمانبر است اما به محیط زیست آسیبی وارد نمی‌شود.

مشخص است که اگر با مواد گیاهی چرم دباغی شود، محصول بسیار با کیفیت‌تری تولید می‌شود اما زمان بیشتری می‌برد و در قیمت آن هم بسیار موثر است. دباغی گیاهی نسبت به دباغی با مواد شیمیایی بوی بهتری در محصولات چرمی‌ ایجاد می‌کند و خصوصا در مورد کیف چرمی‌ ظاهر بسیار آراسته ای خواهد داشت.

کشورهای محبوب تولیدکننده چرم

خرید کیف چرم

چرم‌های ایتالیایی از جمله محصولات چرمی‌ هستند که نزد مردم دنیا از محبوبیت زیادی برخوردارند. محصولات چرمی‌ ایتالیایی علاوه بر مرغوب بودن جنس آن‌ها، از دوخت بسیار خوبی برخوردارند و با ظرافت بالایی تولید می‌شوند. البته از حق نگذریم که برندهای ایرانی مثل چرم آرتان هم در این سال‌ها تلاش بسیاری کردند تا محصولات با کیفیتی را تولید کنند و در اکثر مواقع هم موفق بوده اند.

گارانتی و وارانتی؛ مسئله این است

خریدن محصولات چرمی‌ از یک فروشگاه و یا برند معتبر از اهمیت بسیاری برخوردار است. چرا که محصولات چرمی‌ در صورت وجود هرگونه اشکالی باید تعویض و یا تعمیر شوند. بنابراین به محصولات دارای گارانتی و یا وارانتی دقت کافی داشته باشید تا در صورت مواجه با مشکلات مختلف، بتوانید نسبت به حل آن اقدام نمایید. بنابراین از خریدن چرم‌های متفرقه تا حد امکان خودداری نمایید.

نکته پایانی

عمده نکات را به‌ اختصار خدمت‌تان عرض کردیم. فقط از بابت قیمت هم لازم به یادآوری است که قیمت بالا همیشه لزوما نشانه کیفیت و مرغوبیت محصولات چرم نیست. مواردی هم پیش می‌آيد که محصولی صرفا به‌خاطر برندش قیمت بالایی دارد و از لحاظ کیفیت می‌توانسته به‌ نسبت قیمتش خیلی مرغوب‌تر باشد. بااین‌حال انتظار هم نداشته باشید که محصولات چرمی‌ مرغوب را به قیمت خیلی پایین بخرید. پس اول مرغوبیت محصول را بسنجید و بعد بابت برندش هزینه کنید.

تمامی‌ این نکاتی که گفته شد ممکن است در یک محصول وجود نداشته باشد اما سعی کنید تا در انتخاب محصول خود اولویت‌های خود را درنظر داشته باشید. گاهی اوقات ممکن است یک برند به خاطر اسم و رسمی‌که دارد، قیمت‌های گزافی را از مشتریان خود دریافت نمایید و در اینگونه موارد سعی نمایید تا محصول بهتر را شناسایی کنید و نه فقط برندهای معروف و مشهور را. البته این نکته هم قابل ذکر است نباید انتظار داشته باشید که محصولات چرمی‌ باکیفیت را با قیمت پایین پیدا و خریداری نمایید چراکه این محصولات معمولا بهای تمام شده بالایی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *