کیف کراس‌بادی چیست و چه کاربردی دارد؟

کیف کراس بادی جایگزین بسیار مناسبی برای کیف‌های سنگین و دست و پا گیر هستند. با استفاده از این کیف‌ها، می‌توانید از ظاهر معمولی خود فاصله بگیرید و استایل امروزی و شیکی داشته باشید. کیف‌های کراس بادی بسیار زیبا و کاربردی هستند و برای زندگی‌های شلوغ و پرکار افراد، همراه بسیار مناسبی هستند.

کیف‌های کراس بادی از نظر رنگ، مدل و اندازه‌های مختلف دارای تنوع قابل قبولی هستند و شما نیازی ندارید تا استفاده از این کیف‌ها، از دستان خود کمک بگیرید و در ضمن روی شانه هم لغزندگی ندارند.

اما موضوعی که وجود دارد این است که این کیف‌های دوشی را چگونه باید خرید تا بتوان با لباس‌های مختلف پوشید و تکراری نبود؟ در هنگام خرید باید چه فاکتورهایی درنظر گرفته شود و چه عواملی برای خرید کیف‌های کراس بادی در اولویت هستد؟ این مقاله را بخوانید تا به جواب تمامی‌این سئوالات برسید.

طراح اولیه کیف کراس بادی

اکثر اوقات نیاز افراد است که سبب می‌شود تا وسایل و موضوعات مختلف اختراع شوند. در مورد کیف کراس بادی هم به همین شکل است. در سال ۱۹۲۹ گابریل شَنل طراح مشهور لباس و خالق برند شنل (chanel) از این که به صورت دائم کیف دستی‌اش را در مهمانی‌ها و مجالس مختلف جا می‌گذاشت خسته شده و وضعیت غیرقابل تحملی برایش پیش آمده بود. او به ذهنش رسید که می‌تواند یک بند مانند زنجیر که بسیار ظریف ولی بلند است، به کیف خود وصل کند و آن را روی دوش بیندازد.

او با این حرکت می‌توانست همیشه کیف را همراه خود داشته باشد  و هیچ یک از دستان او هم اشغال نباشد. این ایده از قمقمه‌هایی که سربازان در جنگ‌ها به دوش می‌آویختند به ذهن گابریل شنل رسیده بود و الهام بخش ساخت و طراحی چنین کیفی شد. بعدها سایرین هم به سراغ تهیه چنین کیف‌هایی افتادند چراکه حمل کیف و ظاهر شدن در جامعه را آسان تر می‌کرد.

مدل‌هایی از کیف کراس بادی که هرگز از مد نمی‌روند

برخی از مدل‌های کیف کراس بادی همیشه در بازار موجود هستند و معمولا طرفداران خاص خود را دارند. برخی از این مدل‌ها را با هم مرور می‌کنیم تا در هنگام خرید آن‌ها را به یاد داشته باشید.

کیف با لوگوی بزرگ برند

کیف کراس بادی

معمولا این کیف‌ها با زمینه‌ی سادده و روشن هستند و آرم برند مورد نظر در روی آن‌ها به روشنی مشخص است. این کیف از نوع پاکت‌نامه‌ای است.

کیف با قفل طلایی

کیف کراس بادی

معمولا این کیف‌ها بسیار شیک و جذاب هستند و تا حدی به شکل صندوق هستند که در وسط آن‌ها یک قفل بزرگ طلایی وجود دارد. این قفل‌ها معمولا دوام بالایی دارند و بخوبی از محتویات داخل کیف مراقبت می‌کنند. افرادی که عاشق رنگ‌های طلایی و قفل‌های درخشنده هستند از این کیف‌ها استقبال می‌کنند.

کیف کراس بادی دایره‌شکل

کیف کراس بادی

این کیف‌ها با توجه به شکل خاصی که دارند معمولا همیشه مورد توجه مخاطبان خاص خود است. شکل دایره مانند این کیف‌ها سبب می‌شود تا از جذابیت خاصی برخوردار باشند. کیف‌های کلاسیک مستطیل‌شکل هم هستند و مثل همیشه طیف وسیعی از افراد آن‌ها را انتخاب می‌کنند.

کیف با بند زنجیری

کیف کراس بادی

این کیف برای همه جذاب است و معمولا در مراسم‌ها و میهمانی‌ها مورد استفاده هستند. معمولا هم روی چرم آن کوک‌های عمودی، ضربدری یا افقی دیده می‌شود. برخی از آن‌ها زیپ دارند و برخی دیگر پاکت‌نامه‌ای هستند.

کیف کراس بادی جعبه‌ای

کراس بادی

این کیف‌ها به خاطر شکل و سایز خوبی که دارند همیشه مد هستند و انتخاب خوبی برای قرار دادن لوازم جانبی و اکسسوری‌ها هستند.

کیف کراس بادی برای مردان

معمولا کیف‌های دوشی موردعلاقه‌ی آقایان است که معمولا بیشتر از کیف‌های دوشی چرم با رنگ‌های قهوه ای و یا مشکی استقبال می‌کنند. کیف‌های کراس بادی آقایان معمولا کمی‌بزرگتر است و بند محکم تری دارد. معمولا خیلی از جزئیات کیف‌های زنانه مثل زنجیر و یا دوخت‌های رنگ روشن در مدل‌های آقایان وجود ندارد.

  نکاتی که باید در هنگام خرید کیف کراس بادی در نظر بگیرید

استفاده از کیف دوشی به روش صحیح، با انتخاب مناسب کیف کراس‌بادی شروع می‌شود. اگر نمی‌دانید که چه عواملی را در هنگام خرید کیف دوشی در نظر بگیرد و این کار برای شما گیج کننده است، چهار فاکتور اصلی در انتخاب کیف که باید هنگام خرید کیف‌های کراس‌بادی در نظر بگیرید، عبارتند از:

1. اندازه کیف کراس بادی

شاید مهم ترین عاملی که در خرید کیف‌های دوشی یا کراس بادی باید درنظر گرفته شود، اندازه‌ی این کیف‌ها است. اندازه این نوع کیف‌ها معمولا دارای استاندارد خاصی است و همه‌ی افراد می‌دانند که اجسام حجیم در این کیف‌ها جایی ندارند و بیشتر می‌توانند حامل مدارک، گوشی موبایل، کلید و در نهات کارت‌های اعتباری شما باشند. بنابراین توجه به این نکته بسیار با اهمیت است و اگر شما معمولا وسایل بیشتری را به شکل روزانه با خود حمل می‌کنید، باید به فکر خریدن کیف‌های دیگری باشید. لازم به ذکر است که کیف‌های کراس‌بادی کوچک بسیار جذاب هستند و می‌توانند با هر لباسی از جمله، تاپ و شلوار، یک پیراهن کوتاه، دامن و تاپ، یا لباس بلند ست شوند.

شما در زمان خریدن کیف‌های دوشی باید به این هم فکر کنید که وسایلی که حمل می‌کنید نباید دارای وزن زیادی باشند چراکه ممکن است به شانه‌های شما فشار وارد شود. حمل وسایل سنگین سبب می‌شود تا به شانه و کمر شما فشار وارد شده و باعث درد در این نواحی می‌شود.

علاوه براین با حمل وسایل سنگین کیف کراس‌بادی چرم شما نیز دچار فرسودگی شده و تغییر فرم می‌دهد. بنابراین بهتر است فقط وسایل ضروری را با خود حمل کنید و با این کار به کیف کراس‌بادی خود نیز جلوه بهتری بدهید و عمر آن را نیز طولانی تر نمایید.

 2. جنس کیف کراس بادی

همه‌ی ما در زمان خریدن کیف ترجیح می‌دهیم تا جنس بهتری را با توجه به بودجه‌مان انتخاب کنیم. جنس خوب کیف ما را قادر می‌سازد تا مدت زمان بیشتری از کیف استفاده کنیم و از انتخاب خود لذت ببریم. بنابراین برای خریدن کیف‌های کراس بادی، به جنس آن‌ها توجه کنید تا کیفیت موادی که استفاده شده را بهتر بسنجید.

شما برای خریدن کیف‌های دوشی می‌توانید از جنس چرم استفاده کنید تا با خیال راحت از آن استفاده کنید. کیف‌های کراس بادی چرم معمولا در سایزها و با تنوع طرحی که دارد به شما کمک می‌کند تا انتخابی بادوام و زیباتر را داشته باشید. علاوه‌ بر این کیف کراس‌بادی چرم نه تنها با گذشت زمان تغییر شکل نخواهد داد، بلکه ظاهر بهتری پیدا می‌کند.

3. رنگ کیف کراس بادی

رنگ‌های کیف‌های رودوشی هم عامل دیگری است که باید موردتوجه شما باشد. معمولا افراد از رنگ‌های خنثی مثل مشکی، سفید و یا طوسی استقبال بیشتری می‌کنند. اما حتما شما هم کیف‌های دوشی چرم با رنگ‌هایی مثل بنفش، زرد و قرمز دیده اید که بسیار جذاب هستند و معمولا با رنگ گرم، ست می‌شوند.

کیف‌های کراس بادی معمولا تنوع بسیاری دارند و در رنگ‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند. رنگ‌های روشن یا تیره و یا اندازه‌های بزرگتر و یا ظریف تر. همچنین نوع بند و یا زیپ آن‌ها هم در انتخاب شما ممکن است تاثیرگذار باشد. بهتر قبل از رفتن به رنگ‌های موردنظر خود بیشتر فکر کنید.

ما پیشنهاد می‌کنیم برای انتخاب رنگ در ابتدا به لباس‌های کمد خود دقت کنید. اگر انتخاب شما معمولا رنگ‌های شاد و گرم است، می‌توانید از کیف‌های متناسب با آن‌ها استفاده کنید اما اگر طرفدار لباس‌های تیره و مشکی هستید، باید برای انتخاب کیف‌های کراس بادی، به سراغ همان طیف از رنگ‌ها بروید.

 4.جزئیات کیف کراس بادی

همیشه جزئیات کیف‌ها آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. جزئیات سبب زیباتر شدن کیف‌ها می‌گردد و سبب می‌شود تا شما به شدت مشتاق باشید تا آن کیف موردنظر را تهیه نمایید. جزئیاتی مثل نوع بست‌ها، نحوهٔ بسته شدن کیف کراس‌بادی، دسته کیف کراس بادی، بند و تسمه‌های کیف کراس‌بادی، و نوع تزئینات استفاده شده در طراحی کیف کراس‌بادی بسیار در جذابیت آن موثر است. تمامی‌این جزئیات سبب می‌شود تا کیف‌های دوشی از استقبال و محبوبیت بالایی برخوردار باشند.

برای شکل ظاهری کیف کراس بادی هیچ استاندارد و یا قاعده‌ی خاصی وجود ندارد، طول و اندازه، رنگ و سبک می‌تواند متفاوت باشد. شما می‌توانید بسته به نیاز خود کیف کراس‌بادی تا لگن، یا بالاتر از کمر یا حتی کیف کراس‌بادی برای گرفتن زیر بازو انتخاب کنید.اکثر کیف‌های کراس‌بادی دارای بندی قابل تنظیم هستند که می‌توانید کیف را به دلخواه خود کوتاه یا بلند کنید و به شما اجازه می‌دهد تا در موقعیت‌های مختلف، بند آن را تنظیم نمایید.

کراس بادی

کیف “دوشی” انتخابی شگفت‌انگیز برای استایل شما

در زمان خرید کیف‌های دوشی سعی کنید تا به کاربرد آن توجه کنید. در برخی از مراسم‌ها این کیف‌ها نمی‌توانند کاربرد چندانی داشت باشند. بنابراین تنها به راحت بودن کیف، فکر نکنید. اما اگر این کیف با استایل شما مناسب است و می‌تواند در رفت و آمد به شما حس بهتری را بدهد، حتما آن را انتخاب کنید. معمولا کیف‌های دوشی چرم از دوام بالایی برخوردارند و در ضمن همیشه موردپسند هستند.

نکات کاربردی برای استفاده‌ی بهتر از کیف کراس‌بادی

  1. قرار گرفتن کیف کراس بادی در پشت شما، حالت راحت تری را برای شما ایجاد می‌کند.
  2.  در مکان‌های شلوغ سعی کنید تا کیف‌های کراس بادی را به جلو هدایت کنید تا خطر کمتری داشته باشد.
  3.  معمولا بند کیف‌های کراس بادی نباید خیلی بلند باشد، چراکه ممکن است آزاردهنده باشد.
  4. بند کیف‌های کراس بادی می‌تواند تنظیم شود تا متناسب با قد شما باشد و براحتی روی شانه قرار گیرد.

سخن پایانی

شما هم می توانید با مراجعه به سایت چرم آرتان، از تنوع کیف های دوشی لذت ببرید. در همین راستا مجموعه آرتان تلاش می کند تا با توجه به سلیقه‌ی مشتریان محصولات مختلفی را تولید و در فروشگاه خود به عرضه بگذارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *