استفاده از محصولات چرم در آب‌وهوای بارانی

احتمالا برای بیشتر مردم، قدم زدن در باران تجربه‌ای لذت‌بخش و سرشار از آرامش است. اگر شما هم به این تجربه علاقه‌مندید، با رعایت نکاتی می‌توانید از حفظ کیفیت چرم در آب‌وهوای بارانی اطمینان حاصل کنید.

بهتر است بدانید استفاده طولانی‌مدت و مداوم در شرایط بارانی ممکن است به مرور زمان، چرم را دچار تغییراتی کند. اما چرم طبیعی به دلیل موارد زیر در برابر باران دارای مقاومت نسبی است:

  • بافت و ساختار مخصوص
  • مواد طبیعی
  • کیفیت بالا
  • دوام

چرم آرتان با نظارت دقیق و اصولی بر کیفیت چرم و دوخت، محصولاتی بادوام و دارای برچسب کنترل کیفیت QC را به دست مشتریان گرامی می‌رساند. در ادامه به بررسی نکات افزایش طول عمر محصولات چرمی در شرایط بارانی می‌پردازیم.

نکات کلیدی مراقبت از چرم در باران

چرم یک ماده طبیعی است و اگر به درستی از آن نگهداری نشود، ممکن است در شرایط محیطی نامساعد دچار آسیب شود. رعایت دقت و مراقبت های لازم، باعث افزایش عمر چرم طبیعی و کارایی آن می‌شود. از جمله نکات مهم در این زمینه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1) خشک کردن با دقت چرم

اگر چرم به طور کامل خیس گردیده است، با دقت رطوبت اضافی را با یک پارچه نرم و جاذب خشک کنید. سپس چرم را در سایه قرار دهید تا رطوبت آن از بین برود. هرگز چرم طبیعی را زیر نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. همچنین از حرارت دهنده‌های مصنوعی مانند سشوار استفاده نکنید.

از جمله مشکلاتی که حرارت مستقیم برای چرم طبیعی ایجاد می‌کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر بافت و حالت
  • انقباض و ترک خوردگی
  • از بین رفتن انعطاف پذیری
  • تغییر رنگ چرم

2) استفاده از محصولات مراقبت از چرم

محصولات مراقبت از چرم بسیار متنوع هستند و در مراقبت و نگهداری بهتر از چرم کارایی دارند. اگر اغلب از مصنوعات چرمی استفاده می‌کنید یا همیشه در معرض باران هستید، محصولات مراقبت از چرم اهمیت فراوانی دارند.

در ادامه، چند نمونه از این محصولات و نحوه استفاده از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

  • ضدآب کننده چرم

این محصولات مانند یک پوشش محافظ در مقابل نفوذ آب روی چرم عمل می‌کنند. ضدآب کننده‌ها به صورت اسپری، کرم یا محلول عرضه می‌شوند. برای استفاده، ابتدا سطح چرم را تمیز کنید و محصول را به دقت روی سطح اسپری کرده یا بمالید. سپس به آرامی با یک پارچه تمیز بر روی سطح چرم بکشید.

  • واکس چرم

استفاده از واکس‌ها باعث افزایش نرمی، لطافت و طول عمر چرم می‌شوند. در برخی موارد، واکس زدن چرم می‌تواند به طور موقت یک لایه حفاظتی روی سطح چرم ایجاد کرده و از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری کند. چنانچه واکس ها با ضدآب کننده‌های معمولی ترکیب شوند، می‌توانند به طور دائمی از چرم در مقابل نفوذ آب محافظت کنند. واکس‌ چرم به صورت جامد، مایع، اسپری و کف وجود دارد.

  • نرم کننده‌های چرم

نرم کننده‌های چرم برای نرم کردن، افزایش لطافت و انعطاف پذیری چرم استفاده می‌شوند. این محصولات حاوی مواد مرطوب کننده و تغذیه کننده چرم هستند. نرم کننده‌های چرم به صورت کرم، روغن و اسپری در بازار موجود می‌باشند.

پس از خشک شدن کامل وسایل چرمی خیس، به روش‌های گفته شده عمل کرده و از نرم کننده‌های چرم استفاده کنید. این عمل به بازیابی هر گونه رطوبت از دست‌رفته کمک می کند و چرم را نرم و لطیف نگه می‌دارد.

جهت حفظ خاصیت ضدآب‌بودن چرم، به طور دوره‌ای از یک محصول محافظ چرم استفاده کنید. اینکه چند‌بار باید این کار را انجام دهید به عواملی مانند میزان استفاده و شرایط آب‌وهوایی مختلف بستگی دارد.

3) نگهداری در محیط خشک

زمانیکه از محصولات چرمی خود استفاده نمی‌کنید، آنها را در جای خشک و خنک نگهداری کنید. از قرار دادن چرم در مکانی با نوسانات شدید دما یا زیر نورخورشید خودداری کنید. نگهداری صحیح چرم باعث حفظ کیفیت، حالت، رنگ و انعطاف‌پذیری چرم می‌شود.

کیسه‌های پلاستیکی به دلیل ایجاد رطوبت در مدت زمان طولانی، برای چرم مناسب نمی‌باشند. کیسه‌های نخی یا جعبه‌های مقوایی انتخاب مناسبی برای نگهداری مداوم وسایل چرمی محسوب می‌شوند.

4) اجتناب از مواد شیمیایی

از مواد و حلال‌های شیمیایی مانند الکل، استون یا تینر روی محصولات چرمی استفاده نکنید. این مواد، روغن طبیعی موجود در چرم را از بین می‌برند و باعث آسیب به بافت چرم می‌شوند. همچنین برخی مواد شیمیایی ممکن است موجب تغییراتی در رنگ، طرح و ایجاد شکستگی یا ترک در سطح چرم بشوند.

5) دقت به جزئیات محصولات چرمی

به جنس جزئیات وسایل چرمی مانند زیپ‌ها، دکمه‌ها و گیره‌های فلزی دقت کنید. زیرا این قطعات ممکن است در هوای بارانی یا رطوبت زیاد دچار زنگ‌زدگی گردیده و آسیب ببینند. موادی مانند استیل ضدزنگ و آلیاژ روی در برابر رطوبت و باران مقاوم هستند.

6) برطرف کردن علائم کپک

اگر روی چرم علائم کپک را مشاهده کردید، بلافاصله با استفاده از محلول ملایم آب و سرکه یا یک پاک کننده مخصوص چرم، آن را برطرف کنید.

7) جستجوی کمک حرفه‌ای

در نهایت اگر وسایل چرمی شما در اثر باران آسیب زیادی دیدند، بهتر است با یک متخصص مجرب مراقبت از چرم مشورت کنید.

برند چرم آرتان با چندین سابقه در تولید محصولات چرمی باکیفیت و ارائه پشتیبانی مناسب، توانسته رضایت مشتریان زیادی را جلب نماید. شما می‌توانید با خیال راحت، محصولات چرم آرتان را به قیمت مناسب سفارش دهید.

نتیجه گیری

در نهایت شما می‌توانید به راحتی از محصولات چرمی به همراه محافظ چرم، در هوای بارانی لذت ببرید. فراموش نکنید که حتما وسایل چرمی خود را بعد از باران، در محیط خشک و خنک نگهداری کنید. امیدواریم با رعایت نکات حفظ کیفیت چرم، تجربه ای به یادماندنی از استفاده وسایل چرمی در آب‌وهوای بارانی داشته باشید.

برند چرم آرتان با استفاده از آخرین تکنولوژی تولید صنعتی چرم، انواع محصولات چرمی مناسب فصول مختلف را طراحی و تولید می‌نماید. همچنین تمامی محصولات برند چرم آرتان دارای یک سال گارانتی، پشتیبانی کامل و خدمات پس از فروش می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *