آسیب دیدگی لوازم چرم

حتما برای شما هم پیش آمده است که کیف، کفش یا دیگر لوازم چرمیتان آسیب دیده باشد. این آسیب‌ها می‌تواند شامل ترک خوردگی، پارگی، خراشیدگی و … باشد. اما جای نگرانی نیست! زیرا برای هر یک از موارد ذکر شده، راهکار وجود دارد. پس اگر می‌خواهید چرمتان را مثل روز اول زیبا کنید، با چرم آرتان همراه باشید. فروشگاه چرم آرتان دارای بیش از 7 سال سابقه در زمینه تولید و عرضه محصولات چرمی است. محصولات چرم آرتان با قیمت مناسب، کیفیت عالی و بسته بندی جذاب ارائه می‌شوند.

انواع آسیب‌های چرم

از رایج ترین آسیب‌های چرم عبارتند از:

  • پارگی و خراشیدگی
  • پوسته پوسته شدن
  • رنگ پریدگی
  • ترک خوردگی
  • لکه دار شدن

خوشبختانه محصولات چرم آرتان همگی دارای گارانتی یک ساله و ضمانت کیفیت هستند. این محصولات به دلیل تهیه از مرغوب ترین چرم گاوی، از کیفیت و دوام بالایی برخوردارند. درنتیجه به شما اطمینان می‌دهیم که به سادگی دچار آسیب نخواهند شد.

آیا می‌توان چرم را در خانه تعمیر کرد؟

تعمیر و ترمیم محصولات چرمی آسیب دیده هنری ظریف است. این کار نیازمند تخصص و مهارت کافی می‌باشد. البته بسیاری از آسیب‌های جزئی چرم را می‌توان در منزل و با روش‌های ساده ترمیم کرد. اما برای آسیب‌های گسترده تر باید کار را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید.

اولین مرحله در فرایند ترمیم

ابتدا باید شدت آسیب را ارزیابی کنید. تفاوت بین آسیب جزئی و عمده چرم گاهی می‌تواند مبهم باشد. آسیب جزئی شامل خراش‌های کم‌عمق، سایش‌های کوچک یا مقدار کمی تغییر رنگ است. اما آسیب‌های عمده شامل خراش‌های عمیق، پارگی‌های بزرگ یا سایش قابل توجه می‌باشند. اگر این موارد روی استحکام و ظاهر چرم تأثیر بگذارد، در این صورت به تعمیر حرفه‌ای نیاز دارید.

لوازم مورد نیاز

برای ترمیم و بازسازی چرم به یک کیت تعمیر مناسب نیاز دارید. کیت‌های تعمیر چرم معمولا شامل موارد زیر هستند.

  • رنگ مخصوص جهت مطابقت با رنگ اصلی چرم
  • چسب چرم برای اتصال محکم و انعطاف پذیر
  • پارچه‌های مخصوص جهت استفاده در محل پارگی
  • کاغذهای بافت‌دار برای تکرار بافت و طرح چرم
  • لوازمی مانند اسفنج و برس برای پخش مواد

تکنیک‌های آماده سازی

برای تعمیر چرم لازم است تا یک سری مراحل را به ترتیب انجام دهید. این مراحل جهت آماده‌سازی چرم برای ترمیم نهایی هستند. آماده‌سازی مناسب کلید یک تعمیر چرم موفق است. زیرا تضمین می‌کند که مواد ترمیمی به درستی بچسبند. بنابراین نتیجه نهایی تا حد امکان بی نقص و طبیعی به نظر می‌رسد. این مراحل شامل موارد زیر هستند.

1) تمیز کردن سطح

ابتدا باید سطح چرم آسیب دیده را تمیز کنید. برای این کار یک پارچه لطیف و مرطوب را به آرامی روی سطح آن بکشید. همچنین می‌توانید از پاک کننده‌های سبک مخصوص چرم نیز استفاده نمایید. سپس اگر چرم خشک به نظر می‌رسد، از نرم کننده استفاده کنید. این مواد باعث انعطاف پذیری چرم می‌شوند.

2) بریدن لبه‌های اضافی

در این مرحله باید دقت کنید که دستانتان را ثابت نگه دارید. برای برش دقیق لبه‌های ریش شده در پارگی‌ها، از یک قیچی ظریف یا چاقوی تیز استفاده کنید. این مرحله برای ایجاد سطحی صاف که به طور یکپارچه با مواد ترمیم چرم ترکیب شود، ضروری است.

3) استفاده از سنباده

در صورت مشاهده خراش یا ترک، آن را به آرامی با سنباده نرم سنباده بزنید. این کار باعث بهتر نشستن چسب مخصوص چرم روی آن می‌شود. پس از استفاده از سنباده، سریع چرم را تمیز کنید. به این ترتیب ذرات چرم یا گرد و غبار ناشی از سنباده زدن پاک می‌شوند.

4) ساخت زیرلایه

درمواردی که چرم دچار پارگی گردیده است، باید زیرلایه زیر سطح رویی قرار دهید. این لایه پایه ای برای حفظ استحکام چرم در مراحل بعدی است. در نهایت چرم برای مرحله ترمیم آماده می‌گردد.

تعمیر خراش سطحی

پس از آماده‌سازی چرم می‌توانید از واکس مخصوص استفاده نمایید. ماده موجود در واکس خراش سطحی را پوشش می‌دهد. سپس سطح را با یک کاردک صاف کنید. مهم است که با دقت و ظرافت عمل کنید. همچنین از مواد و ابزار مخصوص چرم استفاده کنید.

احیا رنگ پریدگی

این کار را با استفاده از رنگ چرم یا محصولات مشابه مخصوص چرم انجام دهید. رنگ شما باید تا حد امکان به رنگ اصلی چرم نزدیک باشد. برای پیدا کردن رنگ دقیق، رنگ‌های مختلف را با هم ترکیب نمایید. البته رنگ پریدگی شدید در اثر نور آفتاب، نیازمند خدمات رنگ آمیزی حرفه ای برای یکنواختی ظاهر چرم است.

ترمیم پوسته شدن سطح

ابتدا لایه‌های پوسته‌شده را بردارید و سطح چرم را تمیز کنید. سپس چرم را با دستگاه گرمایی یا سشوار گرم کنید. حالا با فشار ملایم، ناهمواری‌ها را صاف کنید. با سرد شدن سطح می‌توانید با استفاده از ماده ترمیم چرم حفره‌ها را پر کنید. بعد از خشک شدن مواد، رنگ مناسب را بزنید. در نهایت باید از محافظ چرم استفاده کنید. به این ترتیب سطح از آسیب‌های آینده محافظت می‌شود.

احیا ترک خوردگی

لبه‌های ترک خوردگی را با سنباده نرم یا چاقوی تیز صاف کنید. سپس از یک چسب قوی و مخصوص چرم استفاده کنید. چسب را داخل و روی لبه‌های محل ترک بمالید. داخل ترک را با استفاده از ترمیم کننده چرم پر کنید. پس از صاف کردن و رنگ آمیزی مناسب، از واکس محافظ چرم استفاده کنید.

جمع بندی

محصولات چرم طبیعی از بادوام ترین و زیباترین تولیدات هستند. اما چرم می‌تواند به دلیل گذر زمان یا عوامل مختلف دچار آسیب و خرابی شود. خوشبختانه راهکارهای زیادی برای تعمیر و ترمیم محصولات چرمی آسیب دیده وجود دارند. در این مقاله به نحوه آماده‌سازی چرم برای ترمیم نهایی پرداختیم. همچنین روش‌های مختلف ترمیم چرم را بررسی کردیم. چرم آرتان با تولید محصولات باکیفیت و ارائه گارانتی یک ساله، اصالت و دوام محصولات چرمی را ضمانت می‌کند. پس با خیال راحت سفارشتان را ثبت نمایید. همچنین با خرید از چرم آرتان به مزایایی مانند ارسال رایگان و فوری، قیمت بسیار مناسب و بسیاری موارد دیگر دست پیدا می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *