همه‌ی ما وقتی اسمی از ست کردن کیف و کفش می‌شنویم، به این فکر می‌کنیم که حتما باید رنگ و جنس آن‌ها با هم یکسان باشد. البته این نکته درست است و در دنیای مد و فشن، معمولا سعی افراد بر این است تا کیف و کفش تا حد زیادی مشابه هم باشند اما در سالیان اخیر بسیاری از این چهارچوب‌ها تغییر کرده و معمولا قانون خاصی در این ارتباط وجود ندارد. بهرحال ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا از 9 اصل مهم برای ست کردن کیف و کفش صحبت کنیم که معمولا مورد تایید افراد صاحب نظر در این عرصه است. پس با ما همراه باشید.

در ابتدای امر باید گفت هم رنگ و هم جنس بودنِ کیف و کفش، معمولا از اصول اولیه ست کردن آنها است. هرچند که نمی‌توان به شکل قطع در مورد آن سخن گفت و گاهی اوقات به کار گرفتن خلاقیت می‌تواند بسیار جذاب باشد. با این حال بسیاری از آن خانم‌ها بیشتر از خرید کیف و کفش، به یکی بودن جنس و رنگ آن توجه دارند. به همین علت خریدن ست های کیف و کفش طرفداران خاص خودش را دارد. در ادامه نکات مهم و ضروری ست کردت کیف و کفش را برایتان بازگو می‌کنیم.

برای ست کردن کیف و کفش کمی خلاق باشید!

در این قسمت از 9 اصل مهم برای ست کردن کیف و کفش برای شما صحبت می کنیم. نگران نباشید. حتما شما هم می توانید با کمی خلاقیت و آموزش، این کار را انجام دهید.

1) سِت کردن کیف و کفش برای دانشگاه یا مهمانی؟

ست کردن کیف و کفش

ما در شرایط و موقعیت‌های مختلف از کیف و کفش‌های مناسب خودش استفاده می‌کنیم. به طور کلی کفش‌های پاشنه تخت مثل کفش‌های عروسکی یا کتانی‌ها به همراه کوله پشتی و کیف‌های بزرگ برای موقعیت‌های روزمره مناسب هستند و از کفش‌های پاشنه بلند و کیف‌های کوچک و براق برای موقعیت‌های رسمی استفاده می‌شود.

همچنین ست‌های کیف و کفش جیر برای موقعیت‌های روزمره مناسبتر از موقعیت‌های رسمی است. کیف و کفش چرمی مات را می‌توان در موقعیت‌های نیمه رسمی و رسمی به کار برد و برای استفاده از کیف و کفش ورنی، بهتر است مهمانی‌ها و یا جلسات رسمی شبانه را در نظر گرفت. بنابراین فراموش نکنید که در زمان خرید باید به کاربرد آن‌ها توجه کنیم.

2) کیف را با شلوار یا دامن ست کنید

گاهی لازم است از قواعد و قوانین روزمره و تکراری فاصله بگیریم و برای ست کردن کیف و کفش جسارت بیشتری به خرج دهیم. گاهی اوقات ست کردن رنگ کیف با شلوار و یا دامن و یا حتی استفاده از رنگ‌هایی که در یک طیف خاص هسند، می‌تواند بسیار قابل توجه باشد. ست کردن کیف با رنگ بلوز، مانتو و یا حتی شال خانم‌ها هم در این زمینه می‌تواند سبک جالبی باشد.

3) کیف و کفش باید هم‌شکل باشند؟

ست کردن کیف و کفش

شاید جالب باشد که در سالیان اخیر شاهد این هستیم که طراحان مد چندان به یکسانی کامل کیف و کفش علاقه ای نشان نمی‌دهند و بیشتر تلاش می‌کنند تا آنها با هم همسان باشند. در واقع آنها باید شناخت خوبی که از قواعد ترکیب رنگ‌ها دارند رنگ‌های بسیاری را با هم ست می‌کنند که شاید در نگاه اول چندان با هم هماهنگ نباشند مثل رنگ سرخابی و لاجوردی

4) کفش‌های ساده یا پر زرق و برق

کیف و کفش‌های طرح دار معمولا پیچیدگی بیشتری برای ست شدن دارند. اما اصول کلی که در این زمینه وجود دارد این است که کیف و کفش طرح دار باید با لباس ساده مورد استفاده قرار گیرد. مثلا گزینه‌های مناسب برای دورهمی‌های صمیمانه می‌تواند کفش پاشنه بلند جلو بسته، کفش لژدار و یا کالج باشد و کیف‌های ساده و کتان هم در کنار این موارد می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

5) استفاده از اکسسوری‌های جذاب

این موضوع را با مثالی برای شما توضیح می‌دهیم. وقتی می‌خواهید به طور مثال ست طوسی و صورتی را بپوشید اما کیف صورتی رنگ ندارید. در چنین شرایطی اکسسوری‌های مختلفی وجود دارد تا بتوانید این ست را کامل کنید. شما می‌توانید از مواردی مثل شال یا دستمال گردن یا حتی پیکسل استفاده کنید و ترکیب رنگ را در ست خود رعایت کنید. فقط این مهم است که خود را محدود نکنید و از خلاقیت خود استفاده کنید.

ست کردن کیف و کفش

6) کیف دستی و یا کوله پشتی؟

معمولا اندازه کیف‌ها می تواند نشان دهنده‌ی کاربرد آن‌ها باشد. خانم‌ها معمولا برای استفاده روزمره ترجیح می‌دهند تا از کیف‌های بزرگتر مثل کیف‌های دستی و یا کوله پشتی استفاده کنند. کیف‌های دستی بزرگ معمولا برای یک استایل نیمه رسمی هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال استفاده از کیف‌های بزرگ در کنار شلوار جین و یک مانتوی آزاد و کفش کتانی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

اما در موقعیت‌های رسمی و مهمانی‌ها معمولا از کیف‌های کوچک و شیک استفاده می‌شود. این کیف‌ها معمولا دارای بندهای بلند و یا زنجیری هستند. باید دقت کنید که این کیف‌ها فضای بسیار زیادی ندارد و شما باید تنها اشیاء بسیار ضروری را در آن قرار دهید.

7) انتخاب جنس یکسان کیف و کفش

جنس هم مانند رنگ در ست کردن کیف و کفش اهمیت بسیاری دارد. معمولا رنگ‌ها پیام‌های خاص خود را دارند و برای مراسم‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنس و یا متریال کیف و کفش هم نشان دهنده نوع کاربرد آنهاست و تعیین کننده این است که آیا مناسب استفاده روزمره است و یا یک مهمانی رسمی و خاص.

برای مثال در زمستان معمولا از بوت‌های بلند چرمی استفاده می‌شود. این موضوع سبب می‌شود تا انتخاب یک کیف چرم زیبا در کنار آن کامل کننده استایل شما باشد. همچنین برای تابستان معمولا از جنس‌های کتان و خنک استفاده می‌شود و کفش‌های جلو بسته کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

8) سادگی، عنصری کلیدی در سِت کردن کیف و کفش

ست کردن کیف و کفش

سادگی در انتخاب طرح و رنگ کیف و کفش موضوعی است که همه‌ی افراد به آن تاکید دارند. با این حال اگر تصمیم گرفتید از کیف طرح دار استفاده کنید، حتما کفش خود را ساده انتخاب کنید و همین که رنگ کفش شما با آن همخوانی لازم را داشته باشد، کافیست.

9) طیف رنگ‌ها را بشناسید

شناختن طیف رنگ‌ها از اهمیت بسیاری در ست کردن کیف و کفش شما برخوردار است. گاهی اوقات نیازی که کیف و کفش کاملا با هم یکرنگ باشند و اینکه دارای طیف‌های یکسانی هم باشند، دارای جذابیت بسیاری است. برای مثال اگر از رنگ آبی و یا سرمه ای استفاده می‌کنید، می‌توانید در کیف و کفش خود از آبی کمرنگ و سایر رنگ‌های نزدیک به آن بهره ببرید.

سخن پایانی در مورد ست کردن کیف و کفش

در پایان باید گفت فروشگاه چرم آرتان با تولید محصولات خوب و مرغوب، به شما این امکان را می‌دهد تا در عین استفاده از محصولات باکیفیت، استایل بسیار زیبایی داشته باشید. کیف‌های چرم آرتان با رنگ‌های متنوع و طرح‌های بسیار زیبا، برای ست شدن با هر نوع پوششی مناسب است و به شما این اطمینان را می‌دهد تا با کمک محصولات چرمی آرتان بدرخشید و مورد تحسین قرار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *