دستگاه برش چرم از تجهیزات بسیار رایجی می باشد که شما می توانید آنها را در صنایع چرمی جهت تولید محصولات مختلف مشاهده کنید. یکی از رایج ترین دستگاه ها نوع لیزری آنهاست. در واقع دستگاه با استفاده از تابش لیزر مراحل برش دهی را انجام میدهد. این دستگاه متناسب با نیاز شما و اینکه چه نوع برش یا حکاکی در چرم انجام شود فرآیند کار را تکمیل می کند. در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل در مورد دستگاه های لیزری برش چرم صحبت کنیم تا با روند کار آنها آشنا شوید.

نحوه کار دستگاه برش چرم لیزری

دستگاه برش چرم لیزری با استفاده از اشعه لیزر عملیات برش دهی را انجام میدهد. به این صورت که ابتدا صفحه چرمی مورد نظر به صورت کاملا مسطح و تثبیت شده در زیر دستگاه قرار می‌گیرد و سپس متناسب با طرح هایی که دستگاه به صورت کامپیوتری دریافت کرده است عملیات برش دهی و حکاکی را روی چرم طبیعی یا مصنوعی انجام می دهد.

اشعه لیزر از یک نازل بسیار ظریف به صورت ممتد خارج میشود و با حرکات دقیقی که انجام می دهد می تواند طرح های بسیار زیبا و با ظرافت بالایی را در چرم به وجود آورد. این تکنولوژی کاملاً جدید بوده و مراحل برش دهی را برای شما بسیار سهل و آسان می کند. همانطور که گفته شد این دستگاه ها علاوه بر انجام برش دهی قابلیت اجرای عملیات حکاکی را نیز دارد.

در واقع در حکاکی کردن روی چرم هیچ گونه برشی اتفاق نمی‌افتد بلکه طرح هایی که از قبل به سیستم داده شده است بر روی چرم حک میشود.

نحوه کار دستگاه برش چرم لیزری

دستگاه برش چرم لیزری را روی چه صفحاتی می توان اعمال کرد؟

  • چرم طبیعی

چرم های طبیعی همانطور که می دانید مقاومت بالا و ساختار بسیار منسجمی دارند. بنابراین انجام فعالیتهای مرتبط با برش دهی اینگونه از چرمها مراحل خاص خود را دارد. خوشبختانه دستگاه برش چرم لیزری با توجه به قدرت بالایی که دارد می تواند برش های ظریف در چرم طبیعی به وجود آورد. هرچقدر لطافت چرم های طبیعی بیشتر باشد قطعاً فرایند برش راحت تر و سریع تر انجام خواهد شد. اما اگر چرم طبیعی از کیفیت پایین و یا خشکی بالا برخوردار باشد در آن صورت برش دهی نیز توسط دستگاه لیزری تاثیر قرار خواهد گرفت.

  • چرم مصنوعی

چرم های مصنوعی با توجه به قیمت پایین تری که نسبت به چرم طبیعی دارند امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید آنها را در بسیاری از محصولات مختلف مشاهده کنید. این نوع از چرم ها دارای یک ساختار پلیمری می باشند که طی یکسری مراحل صنعتی تولید شده اند. مقاومت این چرم ها نسبت به چرم های طبیعی کمتر است به همین دلیل فرآیند برش آنها نیز راحت تر انجام خواهد شد.

دستگاه برش چرم لیزری را روی چه صفحاتی می توان اعمال کرد؟

موارد استفاده از دستگاه برش چرم به صورت لیزر

دستگاه های لیزری برش چرم مزیت های بسیار زیادی دارند بنابراین طبیعی است که آنها را در حوزه های مختلف جهت طراحی انواع محصولات چرمی مانند اکسسوری چرم و دیگر وسایل چرمی مورد استفاده قرار دهند. اما در ذیل چند نمونه از کاربردهای این تجهیزات ارزشمند می پردازیم.

  • ایجاد حکاکی های مختلف روی محصولاتی همچون دستبند های چرمی، کیف دوشی چرم، انواع کفش، کلاه و دستکش، اکسسوری ها و جلد شناسنامه
  • طراحی انواع پوشاک چرمی به طوری که با دستگاه برش چرم لیزری میتوان طرح های دقیق و زیبا را جهت تولید کت های چرم مورد استفاده قرار داد.
  • جهت ایجاد انواع لوگو یا برند بر روی صفحات مختلف
  • در کارگاه های دوخت و دوز چرم
  • در تولید مبلمان چرمی
  • طراحی و ساخت انواع وسایل چرمی در صنایع دستی

مزیت های استفاده از دستگاه برش چرم لیزری

  • ظرافت بالای کار

اگر میخواهید محل برش چرم زیبا و به دور از هرگونه انحراف باشد بهتر است از دستگاه برش چرم لیزری استفاده کنید ظرافتی که این تجهیزات دارند قطعا می‌توانند برش های دقیق و منظمی را به وجود آورند. این مزیت می تواند در تولید انواع کیف پول چرم و سایر کیف ها سودمند باشد.

  • برش دهی با قدرت بالا

ابزارهای لیزری قابلیت آن را دارند تا ضخامت بالایی از صفحات چرمی را برش دهی کنند. بنابراین اگر از چرم های چند لایه استفاده می کنید می توانید با برش لیزری کات های عمیق ایجاد کنید.

  • عدم نیاز به پرداخت کاری محل برش

با توجه به آنکه دستگاه برش چرم لیزری از طریق عمل ذوب کردن باعث ایجاد کات می شود بنابراین شما نیاز به انجام عملیات های پرداخت کاری پس از پایان برش نیستید.

  • سر و صدای بسیار پایین

این دستگاه ها در زمان کار بی صدا هستند و برخلاف تجهیزات مکانیکی که تشکیل شده از اجزای مختلف می باشند شما صدای بالایی را از این دستگاه برش نخواهید شنید.

  • عدم تولید آلاینده های سمی

در فرایند برش با توجه به حرارت بالایی که لیزرها به وجود می آورند هیچ گونه ماده سمی در مراحل برش به محیط متصاعد نمی شود. این مزیت باعث می شود تا شما با اطمینان بیشتری در محیط های مختلف از این دستگاه استفاده کنید.

  • سرعت بالا

ممکن است شما در یک کارگاه صنعتی مشغول فعالیت باشید و بخواهید یک مجموعه گسترده از صفحات چرمی را برش دهید. در این صورت این دستگاه ها بهترین کمک را به شما خواهند کرد چرا که سرعت عملکرد آن بسیار بالا می باشد و در مدت زمان کمتری می تواند چرم های بیشتری برش دهید.

محدودیت های استفاده از دستگاه برش لیزری

محدودیت های استفاده از دستگاه برش لیزری

اصولاً استفاده از دستگاه برش چرم لیزری در همه کارگاه های صنعتی وجود ندارد. قیمت بالایی که این دستگاه ها دارند یکی از دلایل آن می باشد. از طرفی برخی از این تجهیزات به جهت تکنولوژی بسیار پیشرفته ای که دارند ممکن است به صورت وارداتی باشند. بنابراین اقدامات گسترده ای در تهیه این وسایل پرکاربرد و قرار دادن آنها در کارگاه ها جهت بهره برداری صورت می گیرد. همچنین قیمت اجرای کار برش های لیزری نسبت به دیگر دستگاه های معمولی کاملاً متفاوت می باشد.

هزینه برش چرم با استفاده از لیزر

برای آنکه بتوانیم هزینه برش چرم را برآورد کنیم باید نوع طرحی که قرار است روی چرم حکاکی و برش داده شوند مشخص کنیم. اما به طور کلی دستگاه برش چرم لیزری بر حسب دقیقه کار می کند یعنی پس از زمان شروع کار دستگاه تا پایان آن مقدار هزینه محاسبه می شود. اما در برخی از مواقع نیز ممکن است محاسبات بر اساس متراژ نیز باشد.

خرید انواع محصولات چرمی از فروشگاه چرم آرتان

مشتریان گرامی می توانند جهت تکمیل فرآیند خرید خود به صورت اینترنتی، به بخش فروشگاه سایت مراجعه کنند. در این فروشگاه شما می توانید محصولات مختلف را با طبقه بندی های گسترده مشاهده کنید. توضیحات تکمیلی در مورد هر محصول مفصل ذکر شده است و قیمت محصولات نیز قید شده اند. بنابراین شما می‌توانید با زمان بیشتری و انجام مقایسه های گسترده محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *