مدل های کمربند چرمی و یا غیر چرمی بسیاری را در اطرافمان می بینیم. یکی از ضروریات حفظ ظاهر و مطابق با مد روز بودن در جوامع انسانی به خصوص در عصر حاضر کمربند می باشد که برای نشان دادن مرز بین پیراهن و شلوار و ایجاد یک هارمونی زیبا در تیپ آقایان و به عنوان یکی از لوازم جانبی مد در خانم ها بسیار اثرگذار است. برای اطلاع از تاریخچه، نحوه ساخت، انواع کمربند چرمی و حتی صاحبان برند این وسیله کاربردی با ما همراه باشید.

تاریخچه مدل های کمربند

بر اساس مستنداتی که وجود دارد آغاز پیدایش و استفاده از کمربند به عصر برنز یا عصر مفرغ برمیگردد. اولین کمربند تاریخ در ابتدا به عنوان کمربند نظامی و برای حمل اسلحه یا ابزار نظامی طراحی شده بود. آنها در ابتدا از پوست درخت و بعدها از برش پارچه و چرم ساخته می شدند. یونانی ها از مدل های کمربند چرمی برای بستن لباس هایشان، حمل سلاح و یا به شکل نمادین استفاده می کردند.

در هر دوره از تاریخ با توجه به مواد اولیه ای که در دسترس بود نوع و جنس کمربندها هم تغییر می کرد. با گذشت زمان کمربندها معنای نمادین خود را از دست داده و به یکی از لوازم جانبی ضروری برای نگه داشتن لباس ها تبدیل شدند. این ابزار کاربردی امروزه با تغییر دنیای مد، دائما در حال تغییر می باشد.

کمربند قدیمی

انواع کمربندهای چرم

در ادوار مختلف با توجه به دسترسی به موادی مانند پوست درختان، انواع پارچه، فلزات، پلاستیک و چرم، توسعه جدیدی در تولید کمربندها و مدل های کمربند صورت گرفت. در این میان استفاده از انواع چرم در تولید کمربندها همواره رواج داشته است. در حال حاضر کمربندهای منعطف و بادوام چرمی که با گذشت زمان ویژگی های اولیه و طبیعی خود را از دست ندهند و علاوه بر کاربردی بودن، به حفظ ظاهر و آراستگی کمک کنند طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کمربندهای چرمی تهیه شده از پوست گوساله و گاو به دلیل بافت ویژه و قابلیت انعطاف و طول مناسب برای ساختن کمربند محبوبیت بیشتری در میان تولیدکنندگان و استفاده کنندگان پیدا کرده است.کمربند چرم طبیعی

نحوه ساخت مدل های کمربند چرمی

در فرایند تولید یک کمربند چرم ابتدا با دستگاه برش زن یا به شکل دستی و بی نقص نوارهایی از جنس چرم به عرض 3 الی 3 و نیم سانتی متر و طول حداقل 125 سانتی متر برش میخورد. با استفاده از رنگ مخصوص و ابزار، نوار چرمی رنگ شده و با چسب آهن دو لایه نوار چرمی با دقت به هم متصل می گردد و یک لایه موم روی لایه ها کشیده می شود تا به نرم تر شدن چرم کمک کند.

در برخی مدل ها دور تا دور کمربند با دقت شیار خورده و یک میلیمتر از لبه کمربند با ابزار صاف شده و رنگ می شود. سگک به یک طرف کمربند متصل می گردد و با استفاده از شابلون و سمبه سوراخ های کمربند در آن ایجاد می شود. در آخر می توان در قسمت هایی از کمربند چرمی برای زیبایی بیشتر دوخت ایجاد کرد. مدل ها کمربند معمولا به همین شیوه ساخته می شوند.

نوع کمربند در استایل رسمی

استفاده از کمربند چرم طبیعی در استایل رسمی آقایان

برگزیدن یک پوشش مناسب و آراسته، از نوع رسمی یا غیررسمی و فانتزی تاثیر فوق العاده ای در تیپ و جذابیت ظاهری آنها دارد. در هر دو نوع پوشش رسمی و غیررسمی انتخاب یک کمربند مناسب، می تواند تناسب زیبایی در ظاهر افراد ایجاد کند.

در تیپ رسمی کمربندهای چرمی با سگک کوچکتر و اندازه باریکتر که با رنگ شلوار و پیراهن همخوانی متقابلی داشته باشد انتخاب شایسته ای است و در تیپ های غیر رسمی می توان از انواع مختلف و متنوع کمربند با سگک های بزرگتر و اندازه پهن تر استفاده نمود و با انتخاب های بیشتری مواجه خواهید بود.

برای نگهداری کمربند چرم طبیعی بهتر است آن را به همراه شلواری که استفاده نمی کنید آویزان نکنید چرا که این کار موجب تغییر حالت کمربند و کاهش طول عمر آن خواهد شد. برای سالم ماندن کمربند آن را به دور از نور خورشید و به صورت عمودی در محلی عاری از رطوبت نگهداری کنید تا از خشکی چرم آن جلوگیری شود.

کمربند زنانه

استفاده از کمربند چرم در استایل خانم ها

لباس پوشیدن بر طبق مد روز در بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است، استفاده از کفش و لباس، جواهرات و آرایش ظاهری در کنار لوازم جانبی همچون مدل کمربند می تواند بهترین جلوه از مد روز را در بانوان منعکس نماید. کمربندهای زنانه بر طبق سبک لباس پوشیدن، مکان مورد استفاده، بادی استایل فرد استفاده کننده و رسمی و غیر رسمی بودن نوع لباس طرح های زیادی دارد.

استفاده از کمربند چرم طبیعی و مدل های کمربند متفاوت در تیپ های رسمی تر زنانه دیده می شود و همچنین برای هماهنگ کردن لباس، کیف دستی و کفش از کمربندهای چرم به عنوان یک وسیله جانبی کمک گرفته می شود. کمربندهای پهن تر برای خانم های بلندقد متناسب تر بوده و خانم هایی که قد کوتاهی دارند بهتر است از کمربندهای باریک تر استفاده کنند.

مدل های کمربند و برندهای معروف در دنیا

  1. برند هوگو باس Hugo Boss

کمربند چرمی یکی از تولیدات با کیفیت و زیبای برند معروف هوگو باس می باشد که تولیدکنندگان آن علاوه بر کالاهای لوکس در زمینه پوشاک و محصولات چرمی تحت همین برند هم فعالیت می کند و کمربندهایی با عرض 3.5 سانت از چرم گاو و به رنگ های مشکی و قهوه ای با سگک های مدرن و شیک را تولید و به بازار عرضه می کنند.

 

image005 - مدل های کمربند در دنیا چه انواعی دارند؟

  1. برند لویس Levi’s

کمربندهای راحتی برای پوشش غیر رسمی در رنگ های مختلف و مناسب با سلیقه های متفاوت ساخته شده توسط برند معروف لویس که سگک های آن دارای روکش مخصوص و ضد آب بوده و در سایزهای مختلف به بازار جهانی ارائه می شود.

کمربند چرمی Levi’s

  1. برند کلمبیا Columbia Trinity

Columbia Trinity یکی از برندهای معروف آمریکایی در زمینه تولید کمربند چرم طبیعی در سبک Trinity و با طراحی های کلاسیک و مدرن است که در تهیه آن از مواد اولیه درجه یک استفاده شده و با گارانتی طولانی مدت یک محصول با کیفیت را به مشتریان خود ارائه می دهد. برند کلمبیا بر روی بدنه چرمی کمربند حک شده و نشان اورجینال بودن این برند می باشد.

image007 - مدل های کمربند در دنیا چه انواعی دارند؟

  1. برند دانته Dante

شرکت Dante تولید کننده کمربند چرم مناسب برای محیط های رسمی و غیر رسمی که استایلی خاص و شیک را به استفاده کنندگان محصولات خود خواهد بخشید، است. سگک کمربندهای این برند از نوع قفلی و قابل تنظیم بوده و به زیبایی با رنگ کمربند هماهنگ شده است.

مدل های کمربند

  1. برند دیکیز Dickies

یکی از تولیدکنندگان آمریکایی محصولات ایمنی و اکسسوری های جانبی مانند لباس کار، بوت،کوله پشتی، کمربند چرم که توسط ویلیامسون و دیکی ثبت و پایه گذاری شده است. کمربندهای دیکیز تهیه شده از چرم طبیعی و در رنگ های متنوع، دارای سگک دوبل بوده که گزینه ای بسیار مناسب و مقاوم برای محیط های کاری و کار در شرایط سخت و ویژه می باشد.

مدل های کمربند

  1. برند کلوین کلین Calvin Klein

این برند یکی دیگر از برندهای آمریکایی است که ابتدا در زمینه پوشاک و عطر و لوازم آرایشی با همین برند شروع به فعالیت نموده و به واسطه طراحی های کلاسیک و مینیمالیستی شهرت یافت. کمربند چرمی در رنگ های مشکی، قهوه ای و عسلی با برند CK حک شده بر روی کمربند یا سگک، یکی از تولیدات با کیفیت و زیبای این شرکت می باشد.

مدل های کمربند

  1. برند تامی هیلفیگر Tommy Hilfiger

برند لوکس و آمریکایی تامی هیلفیگر که با نام تامی معروف می باشد توسط فردی به نام هیلفیگر که یکی از معروفترین طراحان آمریکایی بنا نهاده شد. هم اکنون بیش از 40 برند پوشاک، عطر و لوازم آرایشی، لوازم منزل و همچنین کمربند چرم را با برند اختصاری TH یا Hilfiger به بازار عرضه می کند. کمربندهای چرمی این برند مشهور در سبک کلاسیک و بیشتر از نوع راحتی و در رنگ های مشکی و قهوه ای تولید و ارائه می شود.

 

مدل های کمربند

 

کمربند چرم طبیعی آرتان

فروشگاه چرم آرتان با تکیه بر اصل مهم مشتری مداری و استفاده از چرم با کیفیت، محصولاتی با کیفیت عالی در حوزه چرم طبیعی را به مشتریان خود ارائه می دهد. کمربندهای چرم طبیعی در سایز، رنگ و انواع مختلف یکی از محصولات پرطرفدار این فروشگاه بوده که توانسته جایگاه قابل توجهی در میان مصرف کنندگان این اکسسوری کاربردی به خود اختصاص دهد.

سابقه تاریخی تولید کمربند به سال های پیش از میلاد برمی گردد و در آن زمان ها با توجه به مواد اولیه موجود کمربندهایی با جنس ها و کاربردهای مختلف ساخته می شدند، استفاده از کمربند چرم طبیعی در میان افراد از جایگاه ویژه ای برخوردار است بر این اساس در این مقاله انواع کمربند چرمی و نحوه ساخت آن و همچنین تولیدکنندگان این ابزار مفید مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *