به دلیل این که محصولات چرمی در بیشتر منازل مورد استفاده افراد قرار می‌گیرد، دانستن شیوه‌های پاک کردن رنگ از روی چرم می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. زمانی که به صورت ناخوداگاه رنگ بر روی محصولات چرم ریخته می‌شود باید بتوانید با آگاهی‌های لازم محصول چرمی را از آلودگی‌های ایجاد شده پاک کنید. تمیز کردن رنگ از روی محصولات چرم اگر به شیوه‌های اصولی انجام شود دشوار نیست.

اگر پس از ریخته شدن رنگ بر روی محصول چرم سریع دست به کار نشوید قطعاً پاک کردن رنگ‌های ریخته شده دشوار خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد شیوه پاک کردن رنگ خیس و رنگ خشک از روی محصولات چرم مطالب جالب توجهی را برای شما عزیزان همیشه همراه قرار دهیم.

شیوه پاک کردن رنگ از روی محصولات چرم

پاک کردن رنگ از روی چرم

برای پاک کردن رنگ از روی محصولات چرم می‌توانید از ترکیب آب و صابون استفاده کنید. همچنین ترکیب‌های خانگی زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید رنگ ریخته شده را به سادگی و با چند دستور ساده پاک کنید. اگر می‌خواهید در مورد پاک کردن رنگ خیس و رنگ خشک از روی محصولات چرمی بیشتر بدانید بهتر است تا پایان همراه ما باشید:

تمیز کردن رنگ خیس با آب و صابون

در ابتدا بهتر است یک دستمال کاغذی برداشته و رنگ خیس را از روی محصولات چرمی به آرامی پاک کنید. شما برای لکه گیری اولیه می‌توانید دستمال را به آرامی بر روی رنگ خیس فشار دهید تا رنگ‌های اضافی به دستمال کاغذی جذب شود. دقت کنید که در پاک کردن رنگ به شکل اولیه، لکه را نسابید چرا که این کار باعث پخش شدن رنگ خواهد شد.

بعد از لکه گیری اولیه، بهتر است یک ترکیب مناسب از آب و صابون تهیه کنید و چند قطره مایع ظرفشویی به محلول اضافه کرده و خوب هم بزنید. این ترکیب باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی مواد شیمیایی ریخته شده بر روی محصولات چرمی را پاک کنید. پس از ایجاد یک ترکیب فوق‌العاده عالی بهتر است یک فرچه زبر تهیه کرده و روی چرم بکشید. فرچه زبر را ابتدا وارد محلول کرده و پس از خیس شدن کامل فرچه بر روی محل رنگ بکشید تا محصول چرمی به مانند اول تمیز شود.

اگر فرچه مناسب ندارید می‌توانید از مسواک قدیمی استفاده کنید. دقت کنید که در زمان کشیدن مسواک بر روی محصول چرمی، فشار زیادی وارد نکنید. پس از اتمام کار لکه را با یک حوله خشک کنید تا محصول چرمی ترک نخورد و یا باد نکند. برای خشک کردن می‌توانید از یک اسفنج تمیز استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا محصول چرم به راحتی خشک شود. در انتها با استفاده از یک نرم کننده می‌توانید شی مورد نظر را نرم و منعطف کنید.

تمیز کردن رنگ خیس با روغن زیتون

پاک کردن رنگ از روی چرم

اگر بخواهید رنگ خیس بر روی محصولات چرمی را با روغن زیتون پاک کنید می‌توانید با شیوه گفته شده در زیر به راحتی لکه‌های ایجاد شده را تمیز کنید. در ابتدا باید کمی روغن زیتون را بر روی محل رنگ بریزید. روغن را به آرامی بر روی لکه بمالید تا به شکل کامل بر روی لکه پخش شود. با حرکات دایره‌ای می‌توانید به راحتی با استفاده از انگشت روغن را بر روی محل مورد نظر پخش کنید. این کار باعث می‌شود تا روغن به منافذ مختلف نفوذ کرده و باعث تمیز کردن رنگ شود.

در حین مالیدن روغن زیتون بهتر است با ناخن لکه‌های ایجاد شده را جدا کنید. پس از پخش کامل روغن بر روی لکه بهتر است 2 الی 3 دقیقه صبر کنید تا روغن به آرامی جذب لکه شود. توجه داشته باشید که با استفاده از روغن زیتون به راحتی می‌توانید لکه را از بین ببرید.

از بین بردن لکه خشک رنگ از روی محصول چرم

پاک کردن لکه خشک رنگ از روی محصولات چرمی به کمک یک وسیله تیز امکان پذیر است. بهتر است یک وسیله تیز تهیه کرده و به آرامی بر روی رنگ خشک شده بکشید. سعی کنید به گونه این کار را انجام دهید که به محصول چرمی آسیب وارد نکنید. پس از خراشیدن لکه بهتر است کمی تمیز کننده اسیدی بر روی آن بریزید. استفاده از ترکیب آب گرم و آبلیموی تازه می‌تواند باعث افزایش درخشندگی چرم شود. شما می‌توانید از اسید سیتریک، الکل و یا سرکه سفید هم استفاده کنید. فقط بخاطر داشته باشید که مدت زمان کمی را به آن اختصاص دهید چرا که ممکن است چرم تیره رنگ، دچار رنگ رفتگی شود.

remove ink stains clothes and leather 2146915 02 a42b7c6cef9442c2bbdb9a0c5236d726 - پاک کردن رنگ از روی چرم

زمانی که ترکیب اسیدی بر روی رنگ خشک شده ریخته شود به راحتی در آن نفوذ کرده و پاک کنندگی افزایش پیدا می‌کند. در این حالت با ساییدن لکه می‌توانید به راحتی محصول چرمی مورد نظر خود را تمیز کنید.

جمع بندی

پاک کردن رنگ از روی محصولات چرمی در صورتی که رنگ خیس یا خشک باشد به سادگی امکان پذیر است. اگر بخواهید پاکیزگی را به چرم بازگردانید بهتر است از شیوه‌های بالا جهت تمیز کردن محصولات چرمی استفاده کنید. هر کدام از شیوه‌های بیان شده می‌تواند به عنوان یک روش پاک کنندگی قوی شناخته شود که افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از شیوه مورد نظر استفاده کنند. پس از پاک کردن چرم بهتر است از نرم کننده‌های مناسب استفاده کنید تا انعطاف پذیری محصولات افزایش پیدا کند.

شما می‌توانید از محصولات چرم آرتان استفاده کنید و در صورت نیاز به هرگونه خدمات، به فروشگاه مراجعه کنید و راهنمایی بگیرید. همچنین شما امکان خرید محصولات آرتان را از فروشگاه اینترنتی این مجموعه نیز خواهید داشت که با ضمانت و کیفیت بالا به شما ارئه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *