مهم ترین راه‌های تشخیص کیف چرم اصل و با کیفیت

کیف چرم اگر اصل باشد نه تنها از نظر زیبایی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد، بلکه گران تر از سایر کیف ها خواهد بود. به همین خاطر باید قبل از خرید با راهکارهای شناخت چرم اصل آشنا بود. همچنین بعد از انتخاب درست و مناسب، لازم است با رعایت راه های مراقبت از کیف چرم، زیبایی اولیه آن را حفظ و طول عمرش را افزایش داد. شناخت کیف چرم اصل و مراقبت از آن را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

شناخت کیف چرم اصل

زمانی می‌توان از خرید کیف چرم و یا هر وسیله و لباس انتظار نتیجه خوب و بازخورد مثبت را داشت که در انتخابها دقت داشته باشید. با توجه به روی کار آمدن جنس‌های تقلبی، مخصوصا در صنعت تولید پوشاک و کیف و کفش، در نتیجه لازم است قبل از خرید کیف موارد زیر را در نظر داشته باشید.

بوی چرم

کیف، کفش، لباس و هر چیزی که با چرم اصل تولید شده باشد دارای بوی خاصی است. شاید تشخیص بوی چرم اصل کار سختی باشد، اما لازم است بدانید که کیف چرم اصل بوی پلاستیک نمی‌دهد و بویی شبیه به کپک را در آن احساس می‌کنید. برای تشخیص راحت تر بوی چرم اصل می‌توانید آن را بو کنید و بوی آن باید شبیه به بوی بدن حیوان باشد. معمولا چرم‌های بی کیفیت بوی نامطبوعی دارند و البته برخی اوقات با واکس‌های مخصوص این بوی بد را از آن دور می‌کنند.

طرح و یکنواختی کیف چرم

یکی از مشخص ترین نشانه‌ها برای تشخیص کیف چرم اصل، دقت به طرح کلی چرم و همچنین ضخامت آن در بخش‌های مختلف است. توجه داشته باشید که چرم‌های مصنوعی توسط ماشین تولید می‌شود و در نتیجه خروجی کار بافت کاملا یکسان با طرح‌های منظم خواهد داشت. این در حالیست که در چرم طبیعی چنین چیزی وجود ندارد و با نگاه کردن و همچنین دست کشیدن بر روی چرم کاملا متوجه طرح های غیر هماهنگ و سطح ناصاف آن خواهید شد.
همچنین شما باید با دقت به سطح چرم نگاه کنید. به دلیل اینکه سطح بدن حیوان غالبا دارای رگ و خطوط طبیعی است، چرم طبیعی نیز معمولا دارای خطوط غیریکنواخت است و گاهی چین و چروک نیز به همراه دارد.

کیف چرم اصل

                                                        کیف چرم اصل

تست سوزاندن چرم

البته نمی‌توان انتظار داشت که فروشندگان اجازه دهند تا گوشه ای از کیف چرم را بسوزانید، اما اگر قصد دارید دوخت این نوع کیف را سفارش دهید، بهتر است برای انتخاب چرم طبیعی بخش کمی از آن را بسوزانید. اگر چرم براحتی آتش گرفت و مانند پلاستیک جمع شد، نشانه تقلبی بود آن است.

از دیگر نشانه‌هایی که در شناسایی چرم اصل کمک زیادی می‌کنند، می‌توان به خم کردن چرم، بررسی برچسب برند تولید کننده کیف، قیمت و همچنین انعکاس نور بر روی سطح کیف اشاره نمود. لازم است بدانید که کیف چرم اصل در برابر خم شدن و همچنین فشار وارد شدن به بخشی از آن تغییر شکل نمی‌دهد. برخلاف پلاستیک و چرم‌های مصنوعی، چرم طبیعی آب را به خود جذب می‌کند، در نتیجه از این ویژگی می‌توانید برای تشخیص اصل بودن چرم استفاده کنید.

مراقبت از کیف چرم

بعد از خرید کیف و لباس و هر نوع پوشاک چرم دیگر، لازم است از آن مراقبت کنید چون کوچکترین بی توجهی به آن‌ها از بین رفتن زیبایی ظاهری و کیفیت اولیه می‌گردد. معمولا کیف‌های چرم نیاز به مراقبت زیادی دارند تا همچنان زیبا باقی بمانند، بنابراین دقت به این نکات بسیار مهم است. از جمله راه های مراقبت از کیف چرم می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

نگهداری درست کیف در کمد

از آنجا که استفاده مداوم از کیف چرم باعث خراب شدن زود هنگام آن می‌شود، در نتیجه لازم است تا آنها را هر چند وقت یکبار در کمد نگهداری کنید تا استراحت کنند. برای این منظور بهتر است داخل کیف را با کاغذ باطله یا پارچه پر کنید تا شکل آنها به خوبی حفظ شود. همچنین لازم است بدانید که بهتر است کیف را در این شرایط در کیسه‌های پارچه ای نخی نگهداری کنید. سعی کنید از قرار دادن هر وسیله‌ای که سبب خراش دادن چرم می‌شود خودداری نمایید. همچنین سعی کنید از وسایلی که در داخل کیف قرار می‌دهید، مراقبت کنید خصوصا وسایلی که داخل کیف ار چرب یا کثیف می‌کند.

کیف چرم اصل

                                                             کیف چرم اصل

واکس چرم را فراموش نکنید

یکی از راه‌های برق انداختن و پولیش لوازم چرمی، واکس زدن آن‌ها است. با توجه به رنگ و جنس کیف چرم (چرم گاو، بوفالو و غیره) واکس‌های مخصوص را خریداری کنید و سطح بیرونی کیف را به طور مرتب تمیز کنید. با این کار نه تنها عمر کیف چرم بیشتر میشود، بلکه تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهری آن خواهد داشت.

لک روی چرم را با حلال مخصوص از بین ببرید

ممکن است در حین استفاده از کیف چرم، لوازمی که در داخل آن قرار می‌دهید، از قبیل لوازم آرایش، خودکار، کرم و غیره باعث شوند تا لکه‌های مختلف بر روی کیف ایجاد شود. همچنین ممکن است قطره‌های روغن و چربی به دلایل مختلف روی کیف بوجود آید، در نتیجه باید با حلال مخصوص آنها را از بین ببرید. توجه داشته باشید که با توجه به نوع لکه باید شیوه ای مخصوص را برای تمیز کردن آن انتخاب نمایید.

از دیگر مواردی که بر بالا بردن عمر کیف چرم به شدت اثرگذار هستند، می‌توان به تمیز کردن مرتب زیپ و فلزات تزئینی نصب شده روی کیف، قرار دادن کیف در داخل کمد و بدور از نور خورشید و تمیز کردن مداوم بخش‌های داخلی و داخل جیب‌های آن اشاره نمود.

سخن پایانی

در پایان باید گفت که شما می‌توانید کیف چرم اصل و باکیفیت را از فروشگاه آرتان تهیه کنید چرا که در تهیه آن از مواد مرغوب استفاده شده و شما این اطمینان خاطر را خواهید داشت که مشکلی با محصولات چرم این فروشگاه نخواهید داشت. همچنین در صورت تهیه کیف و یا هرگونه محصول چرم دیگر، نکات مورد نیاز در مورد نگهداری بهتر چرم به شما آموزش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *