آموزش واکس زدن یکی از دغدغه‌های افرادی است که از این محصولات ارزشمند استفاده می‌کنند. چرم و محصولات چرمی محصولاتی پرطرفدار و در عین حال گران قیمت هستند. این محصولات دوام بالایی دارند و معمولا مورد استقبال فراوانی قرار می‌گیرند. اگر شما جزء افرادی هستید که از چرم و محصولات چرمی استفاده می‌کنید، نیاز به اطلاعاتی در زمینه نحوه واکس زدن محصولات چرمی دارید. در این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی را پیرامون نحوه واکسن زدن چرم و محصولات چرمی برای شما ارائه کنیم.

اهمیت واکس زدن چرم و محصولات چرمی

در میان محصولاتی که از چرم تهیه می‌شود، دوام کفش‌های چرم برای افراد از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که این محصول نسبت به دیگر محصولات تهیه شده از چرم، بیشتر در معرض آسیب قرار دارد و همچنین راحتی و سلامت پاهای افراد بسیار به آن وابسته است. حفظ کیفیت کفش‌های چرم و دوام آن‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است. معمولا کفش‌های چرم به نسبت سایر محصولات، در معرض آسیب بیشتری است و معمولا افراد برای کفش‌هایی که دارای راحتی و ظاهر زیبا هستند، ارزش بسیاری را قائل می‌شوند.

وجود گرد و غبار و لکه‌های مختلف بر روی کفش‌های چرم، از زیبایی آن‌ها می‌کاهد و واکس زدن می‌تواند از بهترین راهکارها برای حفظ زیبایی و دوام کفش‌های چرمی باشد. البته نحوه واکس زدن کفش هم بسیار مهم است. بنابراین ما تصمیم گرفتیم مطالبی را پیرامون آموزش نحوه واکس زدن کفش چرم برای شما عزیزان ارائه کنیم. البته پیش از آن که به ادامه موضوع بپردازیم پیشنهاد می‌کنیم مقاله چرم آرتان در مورد معرفی انواع واکس چرم و روش واکس زدن را مطالعه بفرمایید.

چگونه کفش چرم خود را واکس بزنیم؟

با توجه به اینکه واکس زدن کفش چرم علاوه بر زیبایی آن باعث افزایش طول عمر کفش چرم نیز می‌شود، لازم است شما عزیزان با نحوه صحیح واکس زدن کفش چرم آشنا شوید. بنابراین از آنجا که نحوه صحیح واکس زدن کفش چرم نیاز به آموزش دارد، ما این آموزش را به صورت مرحله‌ای برای شما بیان می‌کنیم. در این قسمت آموزش گام به گام واکس زدن کفش چرم را برای شما توضیح می‌دهیم:

  • بندهای کفش را جهت جلوگیری از کثیف شدن از کفش خارج کنید می‌توانید داخل کفش را پر از کاغذ کنید تا واکس زدن آسان تر انجام شود
  • ابتدا گرد و خاک کفش را با استفاده از برس پاک کنید. همچنین از برس و آب داغ برای رفع لکه‌های ریز استفاده کنید. در پایان با یک دستمال تمیز کل کفش را تمیز کنید.
  • مقداری از واکس را بر روی یک تکه پارچه تمیز بمالید و آن را به قسمت‌های مختلف کفش بمالید.
  • سعی کنید با یک پارچه نرم، واکس را روی کفش پخش کنید و اجازه دهید تا واکس خشک شود. می‌توانید چند قطره آب را روی کفش ریخته و آن را پخش کنید. این کار سبب براق شدن کفش می‌شود. پس از آن، بندهای کفش را ببندید.

” هر چند وقت یک بار کفش را واکس بزنیم “؟

بهتراست که هفته‌ای یکبار کفش را واکس بزنیم تا عمر کفش طولانی تر شده و همچنان استایل و زیبایی خود را حفظ کند. در ادامه در مورد واکس زدن محصولات چرمی مثل کیف چرم زنانه و مردانه، پالتو چرم، کاپشن چرم و کت چرمی نیز توضیحاتی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

واکس زدن کیف چرم را چگونه انجام دهیم؟

وقتی که شما کیف چرم را خریداری می‌کنید و مدت زمانی از خرید آن می‌گذرد، باید آن را واکس بزنید تا زیبایی آن همچنان حفظ شود. در این قسمت برای شما مراحل مختلف واکس زدن کیف چرم را توضیح می‌دهیم:

  • در ابتدا بند کیف را جدا کنید تا واکسی نشود و سپس آن را با دست بشویید.
  • با یک برس گرد و خاک کیف را تمیز کنید.
  • کیف را با یک تکه پارچه و آب و صابون تمیز کنید و سپس صبر کنید تا کیف چرمی خشک شود.
  • با یک دستمال حوله‌ای واکس را پخش و آغشته کنید تا کیف شما براق شود.
  • اجازه دهید تا واکس بر روی کیف چرم شما خشک شود.
  • در مرحله آخر بند را مجدد نصب کنید و آن را در یک نایلون قرار دهید.

 چگونه کاپشن و پالتوی چرم خود را واکس بزنیم؟

نگهداری از کاپشن و یا پالتوی چرم یکی از بزرگترین دغدغه‌های افراد است چرا که معمولا این لباس‌ها، ارزشمندترین لباس‌های موجود در کمد هر فردی است. بنابراین این لباس‌ها نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. نحوه واکس زدن کاپشن یا پالتوی چرمی می‌تواند در برگیرنده‌ این نکات باشد:

استفاده از اسپری یا واکس مخصوص چرم برای حفظ و نگهداری لباس چرم شما الزامی به نظر می‌رسد چرا که از ترک خوردن آن جلوگیری می‌کند. بهتر است واکس چرم را ابتدا بر روی نقطه کوچکی امتحان کنید و در صورت کسب اطمینان، کل لباس را واکس بزنید و با یک دستمال تمیز آن را پخش کنید و اجازه دهید تا خشک شود. همچنین برخی از مرطوب کننده‌های چرم هم برای چرم‌های قدیمی بسیار مفید هستند. حالا که با نحوه واکس زدن کاپشن چرم آشنا شدید در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چگونه کت چرم خود را واکس بزنیم؟

نحوه واکس زدن کت چرم به صورت زیر است:

در ابتدا با یک دستمال گرد و غبار کت چرم را گرفته و بعد از گذشت چند دقیقه، دستمال تمیزی را به واکس آغشته کنید و به سطح کت بمالید. از مصرف بیش از اندازه واکس خودداری کنید. اجازه دهید تا کت چرمی شما بعد از واکس زدن خشک شود. در مرحله آخر برای مراقبت بیشتر می‌توانید تا زمان لازم برای استفاده نمودن، کت چرمی خود را داخل یک کاور داخل کمد قرار دهید.

 کلام آخر

ما در این پست با عنوان ” نحوه واکس زدن چرم” تلاش کردیم تا شما را با اهمیت مراقبت و نگهداری از چرم و محصولات چرمی آشنا کنیم. همان طور که می‌دانید یکی از این راهکارها واکس زدن چرم و محصولات چرمی است، لذا ما سعی کردیم با بیان آموزش‌های مربوط به واکس زدن چرم، نکاتی را پیرامون نحوه اصولی واکسن زدن چرم و محصولات چرمی برای شما بیان نماییم. سعی کنید چرم را از ابتدا بخوبی نگهداری کنید و از ترک خوردن آن جلوگیری کنید. امیدوارم که این آموزش‌ها برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *